Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Tregner et navn som ender på ik-guttenavn...Hva er maningen om Cedrik-Gammelengelsk- kan skrives med c ending. Ikke såange som heter det heller...
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Jeg synes det er et fint navn - på engelsk vel og merke! Synes ikke det blir noe særlig fint med norsk uttale...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 henrik, embrik Jannik er andre forslag.
Vannmann35 Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 En på jobben har kalt ungen Cedrik, synes det er litt tøft, men ingen favoritt. Navn som ender på -ik: Didrik Patrik Fredrik Emrik Frikk
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Ulrik Jorik Alrik Ludvik Domenik Peik
Inderøymamma Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Cedrik er vel et navn mye brukt av overklassen i england, har derfor assosiasjoner om en snobb til dette navnet. Heter du Von Grüningen eller noe annet fancy til etternavn så kan det kanskje passe? Er etternavnet Olsen eller lignende trauste norske etternavn så ville jeg droppet det.
Tubbies Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 hm...jeg synest det kommer mange fine forslag til navn med ik-ending her. Og jeg ville nok godt for et annet forslag enn Cedrik. Jeg tenker desverre at Ced blir Sæd. Så jeg ville heller gått for et av de forslagene overfor her. Lykke til!
Gjest Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Det finnes en god del Cedric'er i gamle norske slektsbøker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå