Gå til innhold

gravide lærlinger?


chick28 blir trebarnsmamma=)

Anbefalte innlegg

Noen som er lærlinger og gravide her?

Jeg er lærling og håper å bli gravid, noen som vet hva en har å gå på når en går ut i permisjon? penger=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er lærling og vet egentlig ikke stort om det selv nei. Vi har nok de samme rettighetene som andre tror jeg. Eneste forskjellen er at vi tjener elendig uansett:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja sant.....

Hmm, håper jeg holder ut lenge da når jeg først skal bli gravid..=)

Og det er vel bare å jobbe bijobber det en kan da for å få høyst mulig inntekt veffal 6 av de 10 siste mnd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fikk min første da jeg var lærling.

Vil anbefale å ta opp fullt lån og stipend i lånekassen. Du får ganske mye støtte av dem når du føder og når du går hjemme. I tillegg til annen lønn. Et tips er å sette lånet på sperret konto. Men du må hatt lån og stipend i lånekassen i 6mnd før du føder!!!!!!

Sjekk ut lånekassen sine sider.

Hva er dere lærling i da?

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er maler lærling. Kommer nok ikke til å holde på lenge uten svangerskapspenger nei. symptomgivende bekkenløsning,oljemaling,withesprit og stigeklatring er ikke det jeg ser frem til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ejlis..=)

Jeg er lærling innen helse... har akkurat begynt.

Lurte på å ta opp fullt lån og stipend...men om jeg da ikke blir gravid på lenge?? Kanskje derfor det er lurt å sette det bort på en annen konto?

Blir det omgjort til stipend lånet da? eller?

Hvor mye får en av lån og stipend? Men en får vel ikke fullt når en har inntekt i tillegg? Er så mye frem og tilbake med dette kånekassa styret at jeg forstår ingenting egentlig=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym...

Nei du har jo en ganske utsatt jobb i forbindelse med svangerskap og permisjon da..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk datteren min rett etter jeg var ferdig som lærling.Økonomisk er det INGEN problem når en er under utdannelse.Du får "foreldrestipend" (tror det var det det hette)Dette stipendet er på rundt 9000 imnd tror jeg.Pluss du får foreldrepenger eller engangsstønad dersom du ikke har spart opp nok til foreldrepenger.Så du lever rimelig ok,dersom du har samboer med bra inntekt så får du likevel denne støtten fra lånekassen,det gjorde hvertfall jeg.

Lærlingtiden din søker du bare permisjon fra slik at du begynner på igjen når du er ferdig med mammapermisjonen din.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dususs@....

Så jeg bør da bare fylle ut søknaden om lån og stipend å sende avmed en gang? Foreldrestipendet... avhenger det av inntekten jeg har som lærling? Sambo har inntekt over gjennomsnittet men jeg vil jo gjerne ha mine egne penger da=) hehe... har et barn fra tidligere forhold og synest det er veldi kjipt om jeg da sitter med veeeldig lite penger...

Han vil gjerne stille opp altså, haringenting med det å gjøre men jeg vil som sagt ha mine penger=) Hehe... regner med du skjønte dette=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...