Gå til innhold

Har alle fortalt det på jobb?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle på jobben min har visst det like lenge som meg selv, hehe...

Jeg har blitt gravid ved prøverør, så det har ikke vært mulig å skjule noe som helst.

De er veldig glade på mine vegne, og det kan da vel ikke være noe å grue for..?

Fortalte det for tre uker siden og alle synes det er kjempekoselig. Jobber i barnehage med en haug med damer, så de klapper og koser og deler råd og erfaringer :) noe som er kjempekoselig! Jeg har også bare vikariat, men de vil beholden meg til kontrakten går ut alikevel :)

Jeg begynte i ny jobb på mandag, og det første jeg måtte gjøre var å fortelle at jeg er gravid. Gruet meg hele sommeren til å si det!! Fant ut at jeg var gravid noen få dager før intervjuet, og da hadde jeg jo ikke sagt det til noen. Nå er jeg 14 uker på vei og det begynner å bli vanskelig å skjule, så jeg måtte bare hoppe i det. Ja ja...det er hvertfall en fast jobb, og det er litt godt å tenke på!

Annonse

Hei!

Når jeg leser disse innleggene er det et tankekors at man skal grue seg for å fortelle dette på jobben. Det gjorde jeg også, men tenk på hvor få barn som blir født i Norge, da skulle jo egentlig dette være en glede å fortelle. Jeg tror ikke fedre har det på samme måte, i hvetfall har jeg ikke inntrykk av det. Så likestilling er kanskje et fremmedord på dette området.Dette området er noe politikkerne burde ta fatt i. Kanskje gi en fordel ved å ansette kvinner eller noe slikt. Det er ihverfall ikke rett at man skal gå å grue seg for å fortelle at man skal ha et barn, det burde være noe flott.

Jeg fortalte de offisielt til de ¨på jobben for 1.5 uke siden ca! :) Ble kjempegodt mottatt!!! :D:D:D

Sjefen fikk faktisk vite det dagen etter jeg fikk positiv test! ;) Hn fikk vite det før samboern å! ;)

Jobber i barnehage jeg da! Har blitt sykemeldt 50% nå, men blir nok 100% sykemeldt løpet av 1 mnd ja sa legen....

Jeg er i 15 svangerskapsuke og har ennå IKKE fortalt det på jobb. Tenkte å vente et par uker til, faktisk. Det flere grunner til dette. Jeg har mistet et par ganger tidligere og er så redd for at jeg skal miste på nytt. Det er også litt artig å vite at man er godt på vei uten at de andre på jobben vet det. Tenker det blir nok fokus på graviditeten de månedene jeg har igjen på jobb før permisjon.

Jeg gruer meg ikke for å fortelle om selve graviditeten, men tenker mye på hvordan jeg skal si det...

fortalte det da jeg var 8 uker på vei jeg. Ble bare slik fordi jeg ville at sjefen min skulle vite det før jeg sa det til noen andre på jobben, og fordi jeg trenger litt tilrettelegging pga bekkenløsning. Han ble kjempeglad han, men så var det ikke noe bombe da, siden jeg hadde en SA i mars som alle vet om.

Jeg har vært sykemeldt siden uke 6, og fortalte årsaken da jeg var 12 fullgåtte uker. Fikk ingen gratulasjoner av sjefen, nei... Jeg gruer meg hver gang jeg må snakke med ham, han virker så sur. Jeg skjønner jo at det er vanskelig når det er mangel på folk, men likevel... Nå er jeg sykemeldt i to nye uker, og sendte ham en mail.

Jeg har også hatt noen sykemeldinger tidligere i vinter, og på grunn av det fikk jeg ingen lønnsøkning! Til tross for at jeg har slept meg på jobb selv om jeg har hatt feber, og har jobbet over 300 timer overtid. Jeg har jobbet der i et år, liten sjanse for at jeg går tilbake etter permisjon...

Annonse

Jeg var vel 3 måneder da jeg fortalte det på jobben..

Du er jo ikke forpliktet til å fortelle det så tidlig,men greit å få sagt det til sjefen..så får nå han bare ta det som han vil..Når de ansetter kvinner så vet jo de det at kanskje denne kvinnen blir gravid...

Vet om en plass der de ikke ansetter kvinner akkurat pga det..

Alle,absolut alle som jobber der er mannfolk,sveisere,rørleggere,malere,osv..Eneste damen på hele verksteder er en som jobebr på kontoret..Og vaske damen....

Lykke til da..

Heihei:) Jeg gruet meg og veldig til å fortelle det på jobb( begynte for under ett halvt år siden), var helt forferdelig...men det er jo en helt naturlig ting å bli gravid, og firmaer som ansetter jenter i "fruktbar" alder, tar jo en " risiko" når de ansetter oss, og at vi blir gravide er jo noe alle arbeidsgivere må regne med!! Latterlig av arbeidsgivere å bli sure for det! Hvordan skulle verden gått rundt hvis vi ikke ble gravide? Jeg vet det er vanskelig å ikke grue seg, men det er ingen vits å gjøre det, og hvis arbeidsgiveren blir sur, så er det han det er noe galt med!!

( Gikk forresten bra da jeg fortalte det)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...