Gå til innhold

noen som kan komme med sin historie??

winsome

Anbefalte innlegg

Eg er nå 19+3....har fått vite at babyen min har en veldig alvorlig hjertesykdom...han kan overleve fødselen fint,men må rett på opersajonsbordet! Er ikkje sikkert han er sterk nok til å overleve operasjonen!!og uviss hvordan framtiden vil bli...i tillegg til dette mangler han venstre fot,pluss at de bare fant en nyre! Det er nå må gjøre er å ta et valg om hva vi vil gjøre...skal vi avbryte svangerskapet eller fullføre!! Det er et nesten umulig valg for en mamma å ta!! Noen som har noen lignende erfaringer? noen som har fått samme valgene?? Du føler deg så hjelpesløs...hadde vert godt å prata med noen som har vert oppi noe lignende!!

Fortsetter under...

Hei,

føler med dere. Dette er en tøff besked å få. Og et grusom valg å bli satt over for.

På sin vis var vi vel heldigere enn dere for legene kunne garanterer at vår gutt ikke ville leve etter fødslen. Ved ikke hva vi ville ha gjort om dem hadde gitt ham en sjanse til livet.

I deres tilfelde er det vel hjertet som ytgjør det største "problem". Er mange barn som blir født med hjertefeil, men jeg kjenner naturligvis ikke omfanget av din babys feil. Å mangle foten er det jeg betegner som en kosmetisk feil som baby saktens kan leve med. Og mht nyren så har min lillegutt (barn nr 2) også kun en nyre, men så lenge den fungerer bra kan han leve til han blir 100 år.

Husk på at legene er veldig flinke nå til dags. Jeg tror også de er meget ærlig når de gir en slikk besked. Om de har sakt at din baby har en sjanse tror jeg at det er sant, men de kan naturligvis ikke garanterer noe.

Håper hva enn dere velger å gjøre så er det en bra løsning for dere.

Klem fra

det er virkelig en vanskelig situasjon du står ovenfor.... jeg mistet min kjære Vetle i mars....han var i magen min i 5 mnd.. de fant ut at han hadde alvorlige hjertefeil og manglet nyrer... vi hadde ingen valg, det var kun snakk om dager... så jeg fødte en dødfødt søt liten gutt...

men i din situasjon vet jeg ikke hva jeg ville gjort...som de sier er det en sjangs for at han klarer seg... mange som kun har en nyre, og en fot, men er vel hjrtefeilen som er skummelt her..men har de sagt noe om sjangsene for at det går bra?? etter det jeg har opplevd med min lille gutt, så tror jeg at jeg hadde tatt sjangsen...skummelt å tenke på å avbryte svangerskapet, så hadde det jerne gått bra likevel... for jeg vet hvordan det er og miste et barn.... men det er sannelig ikke lett...

nei du får tenke nøye gjennom valget...er lei meg for at du må ta et slikt valg... fortell jerne hvordan det går

trøste klem fra siw

Uff, jeg føler med dere. Det er ikke lett, men tenk dere godt om. Vet ikke hva akkurat som feiler med hjertet på deres barn, men les om vår historie under:

Jeg var 21+3 da vi denne uka fikk vite at vår baby hadde en alvorlig hjertefeil, venstre hjertekammer hadde stoppet å vokse. Da vi er så langt på vei, fikk vi ett døgn til å bestemme oss. Vi velger å ta abort da det er så stor risiko til de minimum 3 operasjonene ungen må gjennom før ungen er 2-3 år. I tillegg vil ungen ha 25% mindre kapasitet i hjertet sitt enn normalt og vil ikke bli så gammel. Vi mener vi har tatt det rette valget, vi ønsker ikke å se ungen vår lide så mye og at vi skal se ungen vår ha det så vondt. Har hørt at det er kun ca. 10 tilfeller av dette i året og de er ikke genrelatert eller arvelig, dvs at vi om ikke lenge kan jeg bli gravid igjen og håpe på at alt går fint!! Vi blir ihvertfall fulgt opp fra dag 1 ved neste graviditet, noe jeg er veldig glad for.

Nå gruer jeg meg masse til fødselen, som settes i gang til mandag. Må bare komme gjennom denne, før vi kan se fremover, selv om jeg veit at det blir bein tøft!

Lykke til med deres avgjørelse!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...