Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg går nå arbeidsledig...Har gjort det siden 1 juli for da var jeg ferdig utdannet og hadde tatt 2 år lærling.Har siden det prøvd å få meg jobb,men er ikke så lett.Nå har jeg funnet ut at jeg er gravid og da får jeg angst når dte gjelder penger.Har fått ordnet litt nå med å være vikar på noen forskjellige steder når det trengs men det er jo ikke noe fast,men har skjønt at de regner ut hvor mye du har tjent 6 av de siste 10 mnd å at man får penger ut ifra det.Jeg har forresten søkt arbeidsledighetstrygd men hadde tjent for lite i fjor så få ingenting.Samboers lønn holder ikke i mnd...vet dere om noen annen støtte man kan få..har en sønn også som må forsørges! Men hvis jeg ikke har tjent nok så får jeg ikke noe da?hva får jeg da..engangsstønaden bare?det er jo alt for lite..... Lurte også på om dere vet om folk vil ha bruke meg som vikar forde om jeg er graivid,vet ikke hvordan folk tenker om det.Jeg jobbet fullt til 3 uker før terminen med første mann og håper jeg kan jobbe mye nå og. Litt rotete dette her men vet ikke helt hva jeg gjør.... Kjempe takknemlig for alle svar:)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Om du ikke klarer å få opptjent rett til foreldrepenger får du kun engangsstønaden og barnetrygd når barnet er født. Ikke noe mer enn det du har krav på. Dere får prøve sosialen samt søke bostøtte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå