Gå til innhold

Svangerskapskløe.. Noen fler??


*Tutti*

Anbefalte innlegg

Sliter skikkelig med denne kløa.. Hatt det nå siden 2.aug og holder på å bli sprø..er fryktelig slitsomt og jeg klør meg ihjel.. er som å ha tusen myggstikk på kroppen. har prøvd veldig mye av forskjellige hjelpemidler men ingenting funker.. Har vært en veldig heldig gravid jente da. Dette er den eneste plagen jeg har hatt.. Så kan jo nesten ikke klage.. Men lurer på om det er flere med den samme kløa og om de har noe tips..

Takker og bukker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hatt sånn til tider, veldig irritabelt! Jeg har smørt meg inn med aloe vera gel fra body shop og det har hjulpet!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i forrige svangerskap hadde jeg den verste sorten av svangerskapskløe. Det var så intens at det var kun kløe dagene dreide seg om. Jeg fikk en salve på resept som het elkon... tror jeg.. Spør legen din om han kan skrive ut en salve til deg, dette var redningen min, det dempet det godt. Den vanlige salven mot myggstikk virker litt, men den skal jo gravide holde seg unna..

Heldigvis har jeg vært heldig denne gangen. Har bare litt kløe på leggene, men det tåler jeg.

 

Håper dette var til litt hjelp, skal se om jeg finner den salven, så jeg kan være sikker på navnet og..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt akkurat samme som deg! Har ikje slete me noe før for ca 2 mnd siden... Eg har kløe på HEILE ryggen og mellom puppene... Siden d klør så mye på ryggen slite eg me å klare og sovne på kveldene..:S

Ellers har eg ikje hatt noe morgen kvalme eller slete me noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med kløe jeg også....slitsomt, særlig om kveldene! Synes ikke det er noe trivelig å være rundt andre mennesker enn sambo da, for jeg føler jeg må klø meg hele tiden og over hele kroppen:-)

 

Har kjøpt parfyme fri og allergivennlig vaskemiddel til klær, men har ikke fått brukt det lenge nok til at jeg vet om det funker enda. Aloe vera gel fungerer også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klør jeg og men der er som regel mest om kvelden og natten... ganske irriterende..

har prøvd de mest men ingenting som funker...

men skal prøve aloe vera gel håpe de gir meg en natt men god søvn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stort sett fått det overalt. er nå så ille at jeg sliter med søvn, konsentrasjon etc. Klør lenge etter at det har begynt å blø.

har prøvd alt mulig, fått resept på div osv, uten at noe har hjulpet.

Det eneste jeg merker er at jo roligere jeg tar livet og sunnere jeg spiser, jo bedre er det. det klør uansett, men har inntrykk av at det roer seg litt når jeg roer meg. er i uke 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg glemte å skrive: synes det hjelper å gå i løsere klær. Jeg klør mer av klær som ligger helt inntil huden. Kutter også ut BH'en om kvelden, og det hjelper meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe hvit vask på apoteket i morgen.. sjefen og svigermor anbefalte det.. og aloe vera gel som flere nevnte.. er noe svineri denne kløa.. trodde jeg var så heldig å slippe unna plager jeg, men neida...sukk!!! føler med dere alle som har det..

Tusen takk igjen for svar :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...