Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg liker Ellie, Jennie, Nelly,Billie og Leni Orker ikke disse jentenavna som er korte og slutter på A... I barnehagen til sønnen min har samtlige jenter navn som ender på A... Storebror heter Will.
mamma til Isak Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Ellie er fint, og passer perfekt til storebrors navn - Will.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Kjenner en hund som heter Ellie så mitt forslag er; Molly.
togutter-08og10 Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Ellie er veldig fint, på min liste faktisk. Enig med deg at jentenavn på a er oppbrukt. Molly som noen foreslo liker jeg ikke. Eli er også fint.
Sentralstøvsugeren Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Ellie er kjempe fint! Hadde det på listen min og, men da som Elly. Jenny er også nydelig:):)
Ea og Leos mamma Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Føler Ellie er forkortelse for Elisabeth, da jeg kjenner noen med dette navnet ;p
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 Ellie og Jennie er fine når man uttaler dem men blir ikke skrivemåten litt komplisert, spesielt Jennie der mange i farta vil ta det for Jenny? Er uttalen på "billie" rett fram? I så fall blir det litt som "billige" uttalt med "j" for "g" slik man gjør på sleng. Leni er også fint men som historie-interessert blir det litt likt Lenin:) Hva med Live? Men vil uansett gi deg skryt for å se litt utenfor topp ti!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 Litt på siden, men har ett spørsmål i forhold til Will. Har så lyst på det navnet men kjæreste mener det høres ut som vil/vil ikke og er betenkt. Hva slags respons har dere fått? Må prøve å overtale han....... Til det du spør om så synes jeg Ellie var ett flott navn. Har ikke hørt det før så lsjeldent men høres ekte og godt ut i klangen.
Vannmann35 Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Ellie og Billie er fine og søte navn, mens Leni og Nelly ynes jeg er veldig lite pent! Kjenner en jente som heter Leni, men for meg er og blir det et toalettpapirmerke... Will og Ellie er fint sammen, mens Will og Billie synes jeg rimer for mye.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Tusen takk for tilbake melding!! Spesiellt til deg,som syntes navna er fine og utenfor topp 10(det er viktig for meg-når det er så mye fine navn å ta av,fatter jeg ikke hvorfor mange ender opp med noe som " alle andre " også heter,,,) Will får bare komplimenter for sitt flotte navn!! (hva folk sier bak vår rygg,aner jeg jo ikke..) Digger navnet! Er så stoltover å ha valgt det!! Håper du får overtalt typen din!!
elimor Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Hvorfor ikke Eli? Det er vanlig på norsk, kort og greit og nesten ikke brukt til barn lenger. Jeg heter det selv, og er veldig fornøyd med navnet mitt. Jeg har bodd endel i et engelskspråklig land, og da ble det til at de uttalte navnet som Ellie/Elly, men på norsk synes jeg Eli høres bedre ut. Ella er et annet navn som lyder bra både på norsk og engelsk, men det faller vel i nei-kategorien din, siden det slutter på A... Husk at på vestlandet og nordover vil navn som Ellie og Ella uttales med en Æ-lyd først...
Da HarViTreUnger Skrevet 27. august 2007 #15 Skrevet 27. august 2007 Jeg liker navnene på listen din veldig godt - spesielt Ellie og Leni Stemmer på de to jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #16 Skrevet 27. august 2007 Eli er litt min generasjon...kjedelig! Ella er jeg skikkelig motstander av,altfor poppis!!(men koselig navn) De må gjerne si Ællie på vestlandet!!! :0) Vi bor på østlandet! Klem mor til Will (og Ellie?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå