Gå til innhold

Flere som ikke har kjøpt inn noe til babyen enda?

Anbefalte innlegg

Må vell begynne snart... Har hentet litt babyklær på loftet etter meg, men det var egentlig ikke så mye som kunne brukes. Dessuten vet vi ikke kjønn, så føler at det er litt begrenset hva vi kan kjøpe inn før fødsel. Synes det er så lite i nøytrale farger! Stellekommode og seng får vi hos svigers, men alt annet må vi kjøpe. Jeg trodde det ikke var så mye mer jeg trenge, men etter jeg skrev liste, fant jeg ut at jeg tok "litt" feil ;P Flere som er like trege som meg?

Fortsetter under...

Var på foreldre og barn messa første helg i juni og da kjøpte vi vogn, bilsete, brystpumpe, bleiebøtte og noen flasker... Men etter d har vi vært ganske treige, fant ut i forrige uke at d var gutt og kjøpte dynetrekk og laken på lørdag... I morgen kommer tante m stasj etter hennes sønn så får vi se hva vi mangler etter d, så nå beg d å hjelpe! Skal over til sverige neste helg og skal kjøpe d meste av d vi mangler da, tenker jg... Men blir nok noe som går i glemmeboka som må kjøpes inn etterpå!

Hmm, ser nå at d beg å bli en del vi har/får ;-)

vi har heller ikke handla noe særlig, jeg har kjøpt EN body... men vi stresser ikke enda! jeg veit at vi har masse utstyr hjemme hos foreldrene mine som vi skal få overta etter de minste søskene mine, både seng, bilstol, trille, tripp-trapp stol, vippestol osv osv. men vi mangler altså stellebord og babyvogn av sånt man må ha.. vogna er det siste jeg tenker på, trenger jo egentlig ikke kjøpe den før den lille er kommet:) stellebordet må jeg jo nesten ha klart da:P og så er det vel på sin plass å ha en liten "start" garderobe og vaskekluter klart:) men her i leiligheta har vi altså en body, om babyen skulle komme nå.. men så er jeg jo bare i 30 svangerskaps uke:)

I dag var vi å kjøpte vogn:) Fant ut i dag at vi skulle dra å kjøpe, for jeg leste at når 2008 modellene kom, var det kanskje ikke så mange igjen av 2007 modellene, for de stopper produksjonen så tidlig for å slippe å selge de på tilbud. Og 2008 modellene blir vist ganske mye dyrere. Var 20% rabatt på de nå i tillegg:) Kan jo hende de kommer enda mer på tilbud, men vi ville ikke satse på det... Så nå står det en emmaljunga edge duo i gangen vår og bare venter på å få komme i bruk:)

Men lista er enda lang.... Mye igjen å kjøpe!

hei

eg er i uke 29 no, venter nr 2.

har ei jente på snart 7 år fra før. var på UL i juli, fikk vite at de er 95% gutt denne gangen. Vi har bare handla vogn forløpig. har litt klær, men ik så mye.

Må kjøpe allt denne gangen , sist lånte vi.

Har faktisk kjøpt vogn, men det er også alt. Kjøpte brukt på finn - billigere og bedre for miljøet! Synes det er drepende kjedelig å handle babyting - tror ikke man trenger alt som foreslås heller (hva er f.eks. poenget med stelleveske? Kan man ikke bare bruke en vanlig veske/bag?). Har tenkt å kjøpe en seng/vugge og LITT klær også får man heller se det an litt. Ser for meg at vi blir sånne rufsete foreldre som bare står og kløner og ikke skjønner noen ting, mens alle de andre "perfekte" mammaene og pappaene går forbi med sitt perfekte utstyr i matchende farger og smiler overbærende til oss.. :)

Hi-hi!!

Annonse

hehe... Ja, det er utrolig mye unødvendig utstyr man ikke trenger! Feks flaskesterilisator! Hva med å bare koke flasker, som har gått helt fint til nå... Ser heller ikke nødvendighet for stellebag. Men det er uansett mye vi må kjøpe... Har ingenting fra før. Flasker, dyne, bilstol, kluter og handuker, sengetøy må vi jo ha....

har alt klart jeg.mangler bare mme i kjøkkenskapet.hehehe.er min 3 og hvet av erfaring at jeg ikke er så mobil på grunn av bekkensmerter på slutten og blir veldig fort sliten da,så jeg har "samlet"gjennom hele sommeren så det ikke blir så mye på en gang.

har kjøpt en del nytt på internett og noe på happyland i sverige.der er alt mye billigere og de har veldig godt utvalg.har også kjøpt noe brukt på finn.no.

er nok bitt av kjøpebassillen mn det er kansje for at vi før har måtte klare oss med kjmpebillig og bare brukt og ikke noe artig "ubrukelig".bare ting vi MÅ ha hatt.dette er siste graviditeten min så nå ville jeg sløse litt og kose meg mens jeg kan:)

Me har fått vogge som farfar til mann min har laga, men me har ikkje kjøpt madrass og dyne og sånn. Ellers har eg kjøpt ei stellematte på ikea, og det er alt me har kjøpt. Hadde planar om å ta ein tur idag, men så får me besøk, så då får det bli ei anna helg. Eg har liksom ikkje fått meg t å kjøpa kler endå heller. Me vett heller ikkje kjønn, så då e det litt vanskelig+ eg trur me skal arve små klær etter bror min sine ungar:)

Er i veke 30, så har jo nokre veker på oss endå:) Lykke til når du sette igong:)

Handle basillen har bitt meg da, vogn er unna gjort kjøpt en billig tvillign vogn med bagg og pose på finn og kjøpt en enkel trille i svergie som jeg har vert på finn og funnet soft bag og matchende stelle bag. Kjøpt inn leke grinn og i morgen skal vi på en stor shopping runde skal til svergie og hendel inn bil sete og stelle komode amme pute og div små ting.

Ellers har jeg masse fra mine to andre jenter. så tenkte og begynne og finne frem alt det nøytrale tøyet og vaske og gjøre klart det så har jeg det rosa på lur vis det skulle bli en jente til.

Har ammet mine to andre døttere og regner med att jeg gjør det nå også så innkjøp av flasker gidder jeg ikke hadde en del klart til første som for det meste ble bare liggende så kan se om jeg kjøper inn noen nye smokker til de vis jeg blir og trenge de.

blir brått min siste baby dette også så har virkelig lyst til og kose meg denne gangen, hehe og skjemme baby litt bort:P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...