maren86 Skrevet 24. august 2007 #1 Del Skrevet 24. august 2007 Hei, vi får jo sjekket øynene våre 3 ganger i løpet av svangerskapet. Jeg er 26 uker på vei og var i forrje uke til kontroll nr 2. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle inn igjen før i november, men etter at legen så bildene fikk jeg time i slutten av september pga han syntes at jeg måtte inn tidligere... Vet noen av dere om hva som kan være gale? Hvorfor går vi så ofte til kontroll Har hatt diabetes i 8 år, kjempe god kontroll nå, men før svangerskapet har gjennomsnittet mitt vært rundt 6-8. Håper at noen av dere kan gi meg et klokt svar som kan roe meg litt:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10182251-noen-diabekere-som-kan-hjelpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Bailey Skrevet 25. august 2007 #2 Del Skrevet 25. august 2007 Vet at rutinene hos diverse øyeleger er svært forskjellige, men det er riktig at man skal sjekke øynene minimum 1 gang hvert trimester. På bildene som taes av deg så ser øyelegen om det har kommet noen flekker på dem og har du fått det så må du tilbake til kontroll raskere. Hos de fleste gravide med diabetes skyldes dette hormonelle forandringer og vil forsvinne av seg selv. (hvis du googler på diabetes retinopati og velger bilder vil du se masse bilder av slike øyne med flekker på. De fleste av disse bildene er ganske alvorlige og dine øyne ser garantert ikke slik ut) Jeg har vært gravid to ganger. Første gang fikk jeg ikke noe slikt men denne gang fikk jeg først to flekker på høyre øye, men når jeg var tilbake noen uker senere så var de borte. Ved neste kontroll igjen hadde jeg fått en ny flekk på det andre øye, men øyelegen mente det var samme forandringen som sist og at det kom til å forsvinne. Jeg har nå født for ca en mnd siden og skal tilbake om ca 2 uker. Jeg fikk også se bildene han tok av øynene mine og jeg ser disse flekkene, men de er veldig små. Er helt enig med deg at dette er ekkelt og det er jo derfor vi får disse ekstra øyesjekkene, men hos de aller aller fleste er det absolutt ikke farlig. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10182251-noen-diabekere-som-kan-hjelpe-meg/#findComment-10187838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå