Gå til innhold

Gynekologen sier folikkel over 20 mm, men Stork sier....

Anbefalte innlegg

Var hos gyn på onsdag, og ettersom jeg skal begynne på pergotime så skal jeg sjekkes i dag 12 for å se om jeg er moden.

Det hun sa var at hvis en eller flere egg har folikkel på 20 mm eller mer så kan je dra til Stork.

Men på journalen il Stork så står det at "ved 3 modne folikkler på 15 mm eller mer" så vil di ikke inseminere pga risiko for flerlinger.

I tillegg står det at folikklene bør være på 15-17 mm

Hvordan skal man tolke dette da?

Hvis det er en 1 eller 2 folikkler på 20 mm så er det ok for begge?

Hvis det er 1 eller 2 folikkler på 15 mm så er det ok for stork men ikke for gyn?

Fortsetter under...

Hei

Ja, det er mye forvirrende informasjon ute og går. Jeg dro nedover til Stork første gangen uten pergotime og eggløsningssprøyte, men med to follikler på 20 og 22 mm. Jeg ble gravid med ett av dem. Det gikk desverre rett vest. Legne på Nordica sier du kan ta eggøsningssprøyte når egget er ca 18 mm eller mer. Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å dra nedover med ett under 20 mm.

Når det gjelder det med flere follikler, må du selv avgjøre om du synes det er ok om det blir tvillinger. Er det mer enn 2 follikler i riktig størrelse tror jeg du bør tenke deg godt om.

På Nordica punkterer de de overskytende folliklene slik at du kan insemineres normalt.

Lykke til :o)

Kanskje Stork beregner at du trenger litt tid på å komme deg dit? Da jeg brukte måling av follikkel før jeg reiste til Nordica målte den 16,5mm på onsdag, og jeg fikk beskjed om å sette eggløsningssprøyte torsdag kveld og møte til inseminasjon lørdag rundt kl 12. Så jeg regner med folliklen vokste en del før jeg kom frem. Vet ikke hvor mye erfaring din gyn har med å reise til danmark for å bestøves, men kanskje hun er litt ny på dette?

Det som er helt sikkert er at 3 eller flere like store follikler stenger døra for deg på Stork da risikoen er mye større for flerlinger. Hos Nordica derimot stikker de bare hull på de eggposene som er for mye, men du får jo ikke åpen donor der hvis det er derfor du bruker Stork.

Hei. Jeg også skal begynne med pergotime i denne syklus. Jeg skal til Nordica, fordelen med dem er at de punkterer det som er til overst.

Hvis du er usikker nå, så ta kontakt med Nordica (hvis anonym donor er aktuelt) og hør hva de kan tilby. Så kan du drøfte mulighetene for deg selv og ta et valg.

Lykke til uansett hva velger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...