Gå til innhold

ul 32 ukers kontroll...

Anbefalte innlegg

hei!

Vi var på 32 ukers kontroll onsdag 22,ultralyd.

Så morro å se, alt stod bra til (heldigvis)

Den veide litt over 2100 gr, så det var helt normalt.

Jeg tror ikke jeg får noen baby under 4 kg, siden nr 2 veide rundt 4 kg.

Og nå så vi helt tydelig at det var en baby med testikler og tut,,, så morro siden vi har to jenter fra før.Nå har jeg begynt å vaske guttebaby tøyet.

Skal begynne å gjøre det klart nå, har ventet helt til nå jeg da.

Men nå kommer det til å bli mer og mer klart fremover i ukene.

Det er jo kos, og så vet en at det nærmer seg.

Er det noen flere som har vært på 32 ukers kontroll??

Hva veide babyen deres??

hilsen anki nr 3-imagen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10179278-ul-32-ukers-kontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig at alle får UL ved 32 uker - vanligvis får vi jo bare en UL. Men det blir ofte gitt en ekstra UL dersom mor har en eller annen form for diagnose, står på medisiner eller en annen spesiell grunn som skulle tilsi at en ekstra kontroll kan være nødvendig. Dette sier i allefall min jordmor. Men det kan jo kanskje være ulikt forskjellige deler av landet...

Annonse

jeg var på UL uke 32, forrige uke. Her ble babyen målt for å se om veksten var normal. Vi hadde fått beskjed om at vi venter jente på ordinær UL, men forrige uke hadde visstnok jenta blitt gutt.. Glad jeg fikk vite det før fødsel. Jeg hadde ekstra UL fordi jeg tar Klexane-spøryter ( imagen!!), som er blodfortynnende. Gutten var mellom 1700 og 1800 gram sa jordmor. Godt å vite at alt er bra.

UL: var lite å se syns jeg.. vi filmet litt, men det er vanskelig å se hva som er hva når babyen er så stor. Man ser mer på ordinær UL. Alt er liksom så stort nå.

det kommer ann på det med ul i uke 32, man tilbyr det nå uten at det er noe medisinsk grunn........ og det varierer faktisk fra de som tar ul inne samme by også. Så blir nesten tilfeldig hvem som får tilbud om det.....De har faktisk snakket om om det skal tilbys til alle som tillegg til den som er rundt uke 18-20

var inn nå i uke 33, på tilvekstkontroll. babyen veide da 2200 gram og alt sto bra til, fikk ikke sett ansiktet noe tydelig fordi han holdt en hand foran, men han var villig til å vise fram utstyret sitt:) så her var det tydelig å se at det var en gutt :)

Vi skal på ekstra UL i morgen (uke 34+3) pga lavt sf-mål. Håper alt står bra til, men tror i grunn det da han er veldig aktiv! Hadde håpet vi kanskje fikk se han en gang til og kanskje tydelig hvordan ansiktet hans vil se ut, men leser jo her at det ikke er så lett når han har blitt så stor :/ Menmen, bare alt ser bra ut blir jeg glad! Må en spørre om hvor mye han veier, eller vil de oppgi det?

Jeg er så glad i babyen min! <3 *få litt hormoner over seg* hihi

Babygutten vår veide 1,9 kg etter målene hos jm på UL i uke 34. En bitteliten gutt, men alt lå innenfor normalen (bare helt på nederste mål), så alt så bra ut :) Ble kjempeletta..

Og så har han fått hår på hodet! Det var gøy å se, det! :) Jm antok at han kom til å veie 2,5-3 kg når han ble født. Sambo veide bare 2,8 når han ble født, så vi kommer nok til å få en liten baby ja.. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...