Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Akkurat kommet hjem fra legetime, og sitter her å griner... alt er grusomt. Har vært deprimert i dette svangerskapet, og siden det er nr 2 er jeg LIVREDD for å legge på meg for mye. Er i uke 33+4 nå og lagt på meg 13 kg!!!! Veier 73 :( Jeg som trodde jeg skulle legge på meg mindre denne gangen! Sist la jeg på meg 20 kg, men ser jo ikke tykk ut så jeg lurer på hvor det legger seg. Nå må jeg seriøst tenke kostholde å spise mindre, dette går ikke! "Ja det går oppover" sa legen!!!! Tusen takk for den- den trengte jeg..... not! Å mens jeg tok blodprøve sa søstera: Ja det bynner vel å nærme seg nå. 7 uker svarte jeg. Å ja såpass, var svaret jeg fikk!!!! Takk skal du F... m ha.. Arg. Hr ikke lyst til legen mer. Han måler også helt feil Sf (tror det er det det heter) 35 cm nå hos han!!! Heldigvis er jordmor kjempeflink, måler MYE mindre enn legen også, men vurderer å kreve ultralyd. Nr 1 var 4298 gr og kun 4 dg etter termin! Vil ikke ha kjempebaby en gang til, vil kunne bruke str 50 for en gangs skyld! :( Men de setter vel ikke igang fødsler pga babyens størrelse? Syns jeg hører de sier- du har jo født en stor baby så dette går helt sikkert bra.. :( Med nr 1 ble pressriene svake og han ble tatt m sugekopp etter 30 min m pressrie. Føler meg ikke sikker foran neste fødsel, selv om de ikke trenger å være like... Har høyt kolesterol, og leste i et blad om en undersøkelse av overvektige som hadde mye kolesterol i livmorveggen slet med svake og dårlige pressrier. Jeg er ikke overvektig, men har høyt kolesterol og da sikkert mer enn nødvendig også i livmorveggen... legen ville ikke tro på meg, men jeg sa at det skal bli spenende å se når fødselen er overstått...

Uff ble langt dette, men føles mye bedre nå. Må snart hente nr 1 også. Egentlig ikke overskudd til han. Vil bare ligge i senga hele dagene. :( Ingen energi. Klem til dere alle, håper dere har et hyggeligere svangerskap enn meg. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10178737-ikke-noe-g%C3%B8y-hos-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet hvordan du føler det, er selv på vei med andremann og har til nå lagt på meg 11kg i uke 31.

Med førstemann la jeg på meg 20kg og hadde store håp om å slippe det denne gangen, men det ser helt likt ut fra forrige skjema som det jeg har nå. Jeg får også masse komentarer om at det nærmer seg vel og nå er du stor osv, men prøver så godt jeg kan å bare la det fly. Alle bærer et barn forskjellig og vi kan da ikke slanke oss når vi er gravide heller. Prøv å ikke tenk for mye på det, bare kos deg med graviditeten og la kroppen din styre det selv. Noen legger på seg mer enn andre..det er helt vanlig :)

Heia...uff ikke noe greit og være deprimert, så håper jeg kan hjelpe deg. Jeg er også uke 33+4 men har lagt på meg til 24 kg og veie nå 79kg...er en del mer en du har. Men det har ingenting og si hvor stort ungen blir...var nemlig for ei uke siden på en ul og det målte ungen og sa h*n er gjennomsnittle stort. Men vet at det går på nervene når folk kommenter "så stor du har blitt"...men vet de mener magen min og ikke resten. De fleste legger ikke merke til at jeg har lagt på meg så mye..men man merker det jo skjøl.

Håper det hjalp deg litt at det finns noen som har lagt mer på seg en du...hode opp med en smil ;) Kiloene kommer til og rase etterhvert ned igjen.

Lykke til videre

Tusen takk begge to :) Godt å høre. Ja de raser nok av igjen med to barn og to store hunder, men jeg sliter med humøret likavell. Huff det er nok hormonene, men det er ikke noe gøy :( Går i berg og dalbane.... Er nok noe med livssituasjonen også, bor i kjelleren hos svigers, pga vi renoverer et gammelt hus, og sambo skal gjøre alt selv, for da sparer vi penger... men han er SÅÅ treig. Denne helga har han slappet av!!! ARG. Er det mulig. Skal han absolutt gjøre alt selv, må han jo ta konsekvensen av det. Uff liker ikke livet mitt akkurat nå. Bare kranglig og uenigheter. Blir nok ikke ferdig til babyen kommer, så da må jeg flytte til mor :( Vil ha noe for meg selv!!!! Vet ikke hva jeg skal gjøre, må bare holde ut, men det blir tyngre å tyngre... :(

Hei!

jeg synes du bekymrer deg alt for mye om vekt og om sf.mål etc.

Jeg har også lagt på meg 13 kg, er i uke 34. Har stor mage, og mange tror at babyen er like rundt hjørnet med meg.. Har fått mange kommentarer i flere uker nå, om jeg ikke snart skal føde osv.

Dette bryr jeg meg ikke noe om fordi folk flest klarer ikke se på en person hvor langt denne personen er på vei. Du kan se større ut hvis du f.eks bruker vide klær. Har du et tettsittende plagg rundt magen, ser den mindre ut.I tillegg er alle veldig forskjellige. en som har litt rundt magen fra før, vil se annerledes gravid ut, enn en som er syltynn fra før. Det er ikke bare str på babyen som gjør en legger på seg. Det er fostervann, livmoren, morkaken, evt vann i kroppen etc etc.

At legen sier at det går oppover er vel sannsynligvis fordi det går oppover. Og det skal det også gjøre..Det er slitsomt å gå gravid, en får ikke beveget seg så mye, en en konstant sliten etc. Sånn er det bare!

Det viktigste er at barnet i magen har det bra! Jeg har byttet jordmor tre ganger i svangerskapet pga flytting etc,pluss at jeg har fått ny lege. og alle måler megen på forskjellig måte, og får forskjellig resultat, og jeg har ligget over den fjennomsniittet på kurven hele tiden. har hørt at det er som regel asiatiske damer som ligger på den rød streken :)

Husk hvis du er sliten, prøv å ikke bruk opp all energien din på en gang. Prøv å hvil midt på dagen hvis du har mulighet til det. Jeg har en ungdomsskolejente som vasker for meg innimellom. Jweg orker hverken gjøre husarbeid eller bøye meg ned..

Uansett lykke til! Opp med humøret, du er helt normal!

Klem

Tusen tak Lille Nemi :) Godt å høre. Manfe gode råd:) Er nok min depresjon som kommer av og til... noen dager gråter jeg uansett, men heldigvis ikke så ofte. Godt å høre at flere sliter med å bøye seg. Jeg klarer det så vidt nå men det føles ikke godt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...