frk tordensky Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 bare lurer på hvor vanlig det er å bare spise skiver til middag? jeg er veldig vant til å spise skiver til frokost, lunsj og evt kvelds- men middag liker jeg best noe varmmat. Svigerfamilien min (og da mannen min) spiser ofte bare skiver til middag. jeg synes det er utrolig kjipt. de mener det er veldig vanlig- er et det? det hadde vært noe annet om det vært noe spesielt godt pålegg eller ostetoast eller noe- så er det jo godt da- men bare to skiver med syltetøy? til middag? skjønner ikke helt poenget jeg da- er jo så utrolig mye god,enkel middag en kan lage. men når jeg sitter der på besøk så må jeg jo bare spise de kjedelige skivene.... hva mener dere?
Musa *4 perfekte gutter* Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Noen ganger så gidder ikke jeg lage middag heller... så enkelte ganger blir det skiver, som regel da ostesmørdbrød el noe i den duren... Greit når det er varmt ute å.. ungene er ikke glad i varm mat når det er varmt ute. Så jeg syns det er helt greit. men jeg lager oftere middag enn å ha skiver da.
pandabjørn Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 jeg kan være enig med deg......kan bli litt kjedelig å spise 2 brødskiver med syltetøy i steden for varm mat.. men det hender vi har speilegg og karbonader på brødskive til middag hvis vi er veldig sultene men det er jo litt varm mat da virker utsom svigerforeldrene dine sparer på middag? siden de bare spiser brødskive til middag, tror ikke det kan være så veldig sundt heller, de må vel ha middag noen dager i uken vel??
Pinny og lillegutt Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Tror det kommer ann på økonomien til folk, hvor mange som bor der og alderen, om man har middag hver dag.. Hos oss da jeg var liten var det middag nesten hver dag, men det hendte vi spiste brødmat også - spesielt når lønninga begynte å bli tynn. Men da mine foreldre skilte seg, flyttet jeg med min mor og min søster med min far. De begge fikk dårligere økonomi, å jeg og min søster var da 15år og 17år så middag ble det ikke så ofte lengere. Ble mer til at vi rett og slett tok oss noe mat når vi var sultne (brød), og middag en sjelden gang. Men i min samboers familie har det vært slik i alle år ifølge han. De hadde veldig ofte bare brødmat på ukedagene og ingen fancy brødmat, og kanskje en middag i ny og ne. Men lørdag og søndag var det alltid middag. De hadde sinnsykt dårlig økonomi, derfor ble det slik. Men det var en vane for dem, så de led jo ingen nød. Skal ærlig innrømme det å spise brødmat til middag når man er på besøk er ille, og ikke minst servere brødskiver med syltetøy når man HAR besøk.. Da burde man i det minste grave litt i lommeboka og servere noe godt.. =S
_-Nistrik&enettuG-_ Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Ssss koster ikke mye med en suppepose eller spagetti da... Tror heller det er "giddaløso" dom er ute og går. Att de rett og slett ikke gidder og ta den ekstra jobben.....
frk tordensky Skrevet 24. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2007 ja- de har ikke så dårlig råd den svigerfamilien min- da hadde det vært anderledes. hadde ikke sagt noe på om det faktisk var det at de ikke har råd- tror også at det bare er at de ikke gidder å lage middag. og det er litt rart når en har besøk synes jeg... men jeg synes hvertfall det er kjedelig å sitte på en fredag kveld å spise skiver- hvertfall nå når jeg er gravid og ikke all mat smaker helt supert. er jo godt å ha noe ekstra godt i helgene synes jeg da. men det skal jo sies at vi ofte får god varmmat hos svigers også- er bare ikke vant til de brødskivene... og en suppe eller havregrøt er jo ikke rådyrt. men bra med forskjellig svar fra dere!
nr 6 på vei Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Noen ganger er det også godt med brødmat til middag. Det er jo de dagene ungene ikke har lyst på vanlig middag, eller vi voksne for den saks skyld og da er brød mat både godt å lettvint...... Vi spiser middag de aller fleste dagene i uken, men av og til vil vi feks lage taco, pizza, gryterett etc på kvelden og da dropper vi middag. De dagene vi spiser middag så er den ferdig til ungene kommer fra skolen ca 14.30 Vi prøver å variere hva vi har, men må innrømme at det går en del i pølser, kjøttdeig som basis ingredienser. Lite fiskemat da.......
Mamman til 2prinser&1prinsesse Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 Jeg har aldri fått med meg at det er særlig vanlig nei..... Alle jeg kjenner har varm mat til middag ja... Vi spiser nå allerede for mye brødmat om ikke vi skulle hatt det til middag også!! Da hadde jeg blitt gal. Selvfølgelig hender det en gang i blant at vi tar ostesmørbrød eller noe sånt til middag, men det er sjelden. Jeg skulle ønske vi hadde vært flinkere til å spise noe annet enn brødmat til lunsj også jeg:) (Slik som i mange andre land - vi er litt spesielle i forhold til den brødmaten vi nordmenn...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå