Gå til innhold

hvordan unngå å belaste ryggen?

bjørg

Anbefalte innlegg

Har et barn på snart tre som krever av og påkledning, pottehjelt + + ja dere vet... Dermed blir jeg stående mye bøyd og jeg kjenner det godt i ryggen allerede. Er bare 17 uker og vet jo at jeg kommer til å bli mye tyngre. Er derfor bekymret for hvordan ryggen vil tåle dette.

Tenkte kanskje dere med mye erfaring har noen gode råd for hvordan jeg skal unngå å belaste ryggen så mye?

Blir glad for alle tips :)

Fortsetter under...

Heisann..! Jeg har 2 barn fra før og hadde mye bekken og ryggplager med nr 2. Nå har jeg akkurat blitt gravid med nr.3.....og det jeg prøver å huske på hele tiden, er å sette meg ned på knærne hver gang jeg må skifte bleie, hvis de vil opp etc. Allerede kjenner jeg det værker i ryggen hvis det blir mye opp og ned i stående stilling....men det hjelper godt , for meg ihvertfall..., å sette seg ned...:)

Lurt å sitte på noe. Vi har en krakk på badet, IKEA, hvit med grå prikker. Den er i grunnen for at barna skal rekke vasken, litt større enn de minst slike dokrakker. Her i huset er det mest mor som bruker den. Da kommer jeg langt nok ned for påkledning, tannpuss etc. Sist graviditet brukte jeg ett bekkenbelte på slutten, ble da ikke så vond i bekkenet på slutten av dagen. Ned trappene med to små og stor mage(var litt dagmamma), satte jeg meg med ett barn på hver fot, og så akte jeg meg ned trappen. Når man skal stå litt, typisk over grytene på komfyren, er det godt med en krakk eller stol å sette det ene benet på. Jeg har en rygg som i utgangspunktet ikke er helt super, dette er mitt tredje svangerskap, og jeg har vært bedre i ryggen enn med de to forrige. Faktisk jobba jeg helt til permisjonen begynnte i helgen, i barnehage! Ganske fornøyd!! Lyklke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...