Gå til innhold

gynekologens beregning av hvor langt på vei jeg er kan ikke stemme!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I følge mine beregninger med min, frem til nå, regelmessige syklus på 28 dager skulle jeg vært 7+6 i dag. Altså unnfangelse ca 13 juli.

 

Gynekologen sa i dag at jeg ikke kunne være mer enn 6+ ett eller annet. Dette kan ikke stemme over hodet!!!!!

 

Jeg og min mann hadde sex frem til den 15 juli (søndag), og onsdagen etter det dro jeg på ferie 1 uke uten min mann. hadde da sex igjen den 28 juli og jeg hadde positiv test søndags kveld, 29 juli, med "rester" av urin (de siste dråpene bare). Mao MÅ jeg ha blitt gravid rundt min beregning ikke sant?

 

Gynekologen sa at spira målte 6-7 mm.....tror ikke han målte så nøye, og da jeg var på UL for 1+2 uke siden banket hjertet også......

 

 

Noen som tror jeg eller gyn har rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke spira vokser akkurat som den skal? Det er først på uke-18 UL at du får vite terminen helt nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke tatt det hardt, ikke vondt ment!! Men som de sier under her så er det ved den ordinære ultralyden vi får termin!!

 

Min lege antydet at jeg var 6-8 uker på vei da jeg var på gu, fikk tidlig ultralyd siden jeg hadde ujevn syklus og da viste det seg at jeg var over 10 ukr på vei:) Så de kan fort ta feil.... Men jeg har fortsatt ikke fått termin, må vente til ordinær ul.....som er på onsdag:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at spirene gjerne vokser litt i rykk og napp, så det trenger ikke bety noe som helst! Skjønner at det er litt ekkelt å bli "beskyldt" for å ha blitt gravid når du var på ferie, men din manns sperm kunne også ha levd i opptil 4 dager inne i deg, så sånn sett kunne du jo ha blitt gravid noen dager etter at dere hadde sex før ferien.

 

Ønsker deg uansett lykke til fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Måånestråle har rett i at du kan ha blitt befruktet noen dager etter deres siste samleie.Det at du var på UL når du var etter egen beregning 6+4 og så et bankende hjerte, betyr ikke så mye. Hjertet begynner å banke når man er ca 5+3/5+4, så hvis du "bare" er 6+6, kan du jo ha vært på UL da du var 5+4. Men når det er sagt, kan det godt hende gynekologen slurvet også. Det skjedde med meg.

Da jeg var 6+0 sa gyn at jeg var bare 5+ ett eller annet pga 4 mm embryo, og 3 dager senere var jeg plutselig 6+4 pga 8 mm embryo.... Riktignok vokser de fort, men dobling av str på 3 dager er dog litt mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Tror dette er ett stort problem over hele linja,uansett hvor du bor...

Jeg var på ul nå forrige uke,fordi jeg fikk en liten blødning å ville sjekke at alt var bra med barnet:)da sa gynekologen at jeg ut ifra det han så der ikke var mer enn 7+,og da hadde jeg selv rekna ut at jeg var 8+3,og det mente legen oxo at kunne stemme da jeg var hos henne i går,så det vil si at jeg er 9+2 i dag..så det er mye de bomber på..men man får jo vite det sikkert i uke 18 når du er på ul,for da er jo fostera ganske like i størrelsen:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...