Gå til innhold

Egguttak/innsett i uke 37, er det noen med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi er i gang med søskenforsøk, dette blir vårt 2. forsøk i år.

Jeg har gått på spray siden 12. august og forventer egguthenting i uke 37. Det ville være hyggelig å ha noen å "snakke med" underveis. Så er du i gang og ligger i samme løype, kanskje vi kan "slå følge"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg startet med spray 9. august. Blir nok uttak og innsetting i uke 37 for meg også. Hadde et mislykket forsøk i juli. Vi får forsøkene utført i Danmark på grunn av dumme norske regler.

:-)

Skrevet

Vi er også igang med spaying, startet 11 august og skal inn til ultralyd den 7 september.... Håper dat på uttak den 9 eller 10.... Dette blir spennende. Dette blir vårt 2 uttak og 3 innsetting.... Ikke mange egg, men var med på prøveprosjekt forrige gang, så er veldig spent på å se om denne medisineringen resulterer i flere egg :) Dessuten er jeg i full gang med akupunktur, og har trua på denne omgangen :) Må jo bare ha det!!!! Blir spennende å følge hverandre i ukene fremover ...

Skrevet

Jeg skal også ha uttak uke 37, begynnte med spray 11. aug. Dette er 3 søskenforsøk. En Ma Uke 12 i januar og en negativ i mai. Så nå må det bare gå. Jeg er sykmeldt 25% under hele forsøket. Blir utrolig trøtt av medisinene, samt at jeg får åndenød og svette anfall bare av å gå litt raskt. Orker ikke ta bussen i rushen, for da tror jeg at jeg skal dette om. Jeg er frisk og rask til vanlig, men dette slår meg helt ut. Var ikke sånn med første runde, da hadde vi to forsøk og da merket jeg ikke nedreguleringen i det hele tatt. Men nå sliter jeg litt. Gleder meg til at det er over snart, også blir det litt bedre når jeg begynner på sprøytene. Hyggelig at vi kan ha en tråd som vi kan dele gleder og bekymringer med. Mest gleder!!!

Skrevet

Så flott!

Det er så godt å ha noen som skjønner helt hva dette er og hva det går ut på. (Vårt forrige forsøk var egguttak 5 juni).

Jeg har heller ikke hatt det noen morsomt på denne nedreguleringen. Reagerte ikke så sterkt de andre gangene, men nå har jeg alt fra vektøkning, ømme bryster, søt/sukker-trang, øm og kløende hodebunn, slappe blæremuskler og hetetokter! Jubi-liksom!!!

Men, men! Det skal jo bare helst gå bra om noen ukers tid. Jeg gleder meg til å komme i gang med sprøyter den 31. august, og skal til UL den 6. sept.

Vi har hatt 7 og 9 egg, men det blir kun 2 som befruktes og deler seg.

Det burde jo være nok, men forrige gang var det altså ikke så god kvalitet over dem. Så det endte negativt.

Men vi er ved godt mot, og de sier jo at sjangsene øker for hvert forsøk.

Tvi tvi til oss!!

Skrevet

Da har jeg vært til UL i dag. (Jepp! På en søndag! Men har en fantastisk gynekolog som følger meg opp her i Norge, og dette var dagen som passet oss begge best. Bare å sende han en melding når som helst, og han ringer meg opp når han har tid.)

Alt ser bra ut. Så nå er jeg helt klar til å begynne med sprøyter på onsdag. Må bare få hentet medisinene på apoteket. Er så mye enklere denne gangen, nå som jeg vet hva som venter meg...

Skrevet

Hei, hvordan går det med dere? Jeg fikk ikke mens til forventet tid, men slapp unna med å flytte sprøytestart èn dag. Så nå starter jeg med sprøyter på lørdag ( i steden for fredag). Det blir godt å komme i gang. Kan jeg spørre hvorfor du gjør forsøkene dine i dk?

Håper vi kan holde følge :o)

Skrevet

Hei.

Det går fortsatt rimelig bra med meg. Mye mindre bivirkninger denne gangen enn forrige gang. Har nå også fått begynt med sprøyter, så nå føler jeg at jeg virkelig er i gang. Bare å vente på at eggene vokser seg store og fine.

Grunnen til at vi må til Danmark er at vi foreløpig ikke får lov til å bruke den nedfryste sæden vi har på Rikshospitalet. Samboeren min har hatt testikkelkreft med spredning, så behandlingen han har vært igjennom og den dårlige sædkvaliteten gjør at vi ikke kan få utført forsøk med fersk sæd ennå.

Her i Norge kreves det at en lege signerer på at det er liten sannynlighet for at han vil kunne bli syk igjen og at det er liten sannsynlighet for at han ikke vil kunne få barn på naturlig måte etterhvert for å få lov til å bruke den nedfryste sæden. Legen hans er enig i at vi ikke kan vente i mange år på å få en "friskmelding" så det papiret på at det er lite sannsynlig for at han vil bli syk igjen signerer de gjerne allerede nå. Selv om ingen kan si noe sikkert. Men papiret på at kvaliteten er så dårlig at vi ikke kan få det til på egenhånd er det litt værre med. Sædkvaliteten kan bygge seg opp i flere år fremmover, og det vet de jo på Rikshospitalet. Kanskje vil alt ha ordnet seg selv innen 5 år...

Vi har også nedfryst sæd i Danmark fra før behandlingen hans startet, og denne er det vi som bestemmer over. Vi hadde hørt noe om problemene med å få ut egen sæd i Norge, så vi tok ingen sjangser og undersøkte forholdene utenfor Norge. Legene hans er positive og ønsker oss lykke til med det vi driver med. Vi må jo bare prøve.

Skrevet

Uff, det er fælt at det skal være så vrient i Norge. Det er jo helt utrolig at man ikke får lov til å bestemme over egen sæd!! Men det er godt det er mulig å reise til dk. Lykke til videre!!

Klem fra meg

Skrevet

Hei!

Første gang jeg er inne på denne nettsiden...men etter at jeg tok den siste sprøyta i kveld som har lagt i kjøleskapet i en mnd tid nå så begynner det å gå opp for meg at det nå snart skal skje evt. ikke skje.

Kjekt å lese litt om andres opplevelser mht denne prosessen. Skulle ønske jeg var innom litt tidligere. Samboeren min har vært bortreist og vil bli bortreist hele denne uken pga jobb så det er kjekt å "møte" noen andre i samme situasjon så en ikke føler seg helt alene.....

Jeg har aldri forsøkt å bli gravid tidligere, men min sambo har kun sæd i fryseren så da blir det slik. Jeg var på ultralyd på fredag og skal på egguttak på mandag. Jeg har ikke hatt så mye plager annet enn veldig stresset mht om jeg tok medisinene riktig...om jeg fikk rett dose....osv. Og særlig denne siste sprøyten...tenk om jeg ville miste den i gulvet! Sent lørdag kveld og søndag neste dag......alt ville blitt rotet til.

Og så har jeg blitt bilsyk av å sitte på i bil.

Jeg har ikke tenkt så mye på tiden etter at et evt. egg er satt inn, men jeg leser her at en del sykemelder seg osv....Er det vanlig? Blir vi dårlige? Må vi ta spesielle forholdsregler?

Skrevet

Meg igjen.. en liten bivirkning er at jeg er blitt litt mer distre enn tidligere..etter en liten titt på kalenderen for 2007 og ikke 2008 som jeg benyttet i går så ser jeg at vi går inn i uke 36 og ikke 37..Så da får jeg lete etter noen i uke 36.....

Lykke til med dere i uke 37!

Skrevet

Hei

Jeg satt min første Gonal-F sprøyte i går. Var verken vondt eller skummelt, noe jeg hadde gruet meg veldig til. Jeg har første UL 6. sept. tror det er litt tidlig? Jeg skal på klinikk i finland uke 37 for uttak og insett. Gleder meg og er veldig spent da dette er første IVF forsøk på meg.

Spennende dager dette: )

Skrevet

God aften!

Startet med spray 15. og Puregon 29. august.

Blir nok uttak og innsetting i uke 37.

Hadde et mislykket forsøk i feb. 06.

Håper på bedre tider nå...

• 4 uker senere...
Skrevet

Ble det noen av dere i uke 37?

Jeg hadde egguthenting 10.09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...