Gå til innhold

Dusje rett på flisene på bad i 2. etasje...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette veldig uheldig, eller går det bra om vi bruker Litex (er det det de heter)? Sies jo at de skal tåle ubegrenset med vann, men en snekkerkompis er ikke helt enig (skal sies at han ikke har brukt de selv, men han har ikke noe tru på det...)

Jeg har nemlig ikke lyst på dusjkabinett, men en "nisje" med sånn stort dusjhode :o)

Skrevet

Det fungerer supert, og Litexplater er enkelt og greit å bruke. Så lenge grunnarbeidet er bra, er det ikke noe i vien for å dusje rett på flisene.

Det er sånne plater som er etterligning av fliser man ikke skal ha i dusjen.

Skrevet

Et vennepar av oss har nå bare et slikt "dusj hjørne", der de står direkte på gulvflisene....laget for det hos dem i allefall, samme fuginga på hele baderommet der........

Skrevet

Men de fleste rørleggere vil nok anbefale å dusjkabinett, ellers må du regne med at badet får kortere levetid... Det er det jeg har hørt, iallfall.

Skrevet

Neida, er arbeidet gjort skikkelig fra innerst til ytterst har det ingenting å si om du har dusjkabinett eller ikke.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen på det ihvertfall- ting kan skje og over tid...Om dere skal gjøre det selv ville jeg ihvertfall ikke gjort . ville gjerne ha det jeg goså, men ser at et dusjkabinett er mer sikkert og holdbart.

Skrevet

Et hus vil jo alltid være litt i bevegelse, så jeg vill ha hatt dusjkabinett. I hvertfall når du ser dette på sikt. En sprekk kan gjøre mye skade.

Skrevet

Litexplate er bedre enn gipsplater, men som noen sa over et lite hull er nok til en stooooooooor skade. Det som er vanskelig er overgang fra gulv til litexplate. Det er ikke lett å få membranen tett der. Det som er sikkerst er nok et dusjkabinett. Der er det jo mange fine på markedet, ikke bare standard 90x90.

Hilsen rørleggerkone :-)

Skrevet

Jeg har snakket med endel rørleggere og snekker i forbindelse med at vi skal gjøre ferdig et bad i 2 etg. INGEN av de anbefaler å dusje rett på fliser. Som en over her skriver, så er et hus i konstant bevegelse og selv en bitteliten sprekk eller skjøt, som ikke er tett, kan gjøre stooor skade.

Selv om man følger våtromsnormen til punkt og prikke anbefaler de altså ikke å dusje rett på flisgulv i 2 etg. (selv ikke med sveiset våtromsbelegg under fliser ville de anbefale oss dette!!)

Finnes mange fine kabinett også... heldigvis ;o)

Skrevet

Vi bygger bad i 2 etg. Bruker Comfort som leverandør og skal ha dusj rett på flisene. Bare en gjør godt nok grunnarbeid var det ingenting i veien for det sa han, hadde det samme selv. En kamerat er snekker og de la dobbel membran i gulvet for å dobbelsikre seg. Vi får et veldig lite bad og vil ikke ha en klump av dusjkabinett der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...