Labbetøs Skrevet 23. august 2007 #1 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg kommer ofte på 12-13 kbh etter en dag. Jeg får altså litt for lite. Til dessert bruker jeg å spise LK-gele (den har 0,4%karbo). Siden jeg mangler litt karbo, kan jeg ikke spise en ss vaniljekrem til geleen og dermed komme opp i 16 g karbo? Hva skal jeg ellers spe på med? Jeg får jo ikke nok karbo iløpet av en dag. Hva skal jeg gjøre da liksom? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10173494-kan-man-ikke-skyte-inn-litt-innslag-av-vaniljekrem-s%C3%B8tsaker-osv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetøs Skrevet 23. august 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 23. august 2007 F eks i dag har jeg spist: FROKOST: "Tapasplatter" av 50 g kreps, 50 g blåskjell, 50 g majones (blir mye det), 50 g agurk, 50g kaviar av lodderogn, og 50 g port salut ost. Totalt 300 g mat, som inneholder 1,9 g karbo og 57 g fett. LUNCH: Pannekaker av 200 g egg, 100 g Cottage Cheese, 3 ss soyaolje, 1 ts kanel, litt søtstoff, litt salt, og noen dråper vaniljeessens. Totalt 350 g mat, som inneholder 2,1 g karbo og 57 g fett. MIDDAG: 200 g grillben, 100 gram kokt brokkoli, 100 g blomkål, 30 g smør og litt salt. Nesten 450 g mat, som inneholder 4,6 g karbo og 57 g fett. DESSERT: 200 gram gele som inneholder 0,8 g karbo. KVELDS: Skalldyrsomelett av 130 g egg, 40 g krepsehaler, 40 g blåskjell, 40 g reker, 50 g norvegia ost, 50 g bacon. 330 gram mat som inneholder 0,5 g karbo og 59 g fett. Tilsammen har jeg da spist 1,4 KILO mat , MASSE fett og bare 9,9 g karbo. Å spise mer enn det klarer jeg ikke. Kan jeg ikke bare spise en ss vaniljekrem til geleen eller en rute sjokolade som inneholder 3 g karbo? Jeg vil jo opp i karbohydrater, og ser ikke feilen med å gjøre det slik? Kan noen forklare? Eller er det greit? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10173494-kan-man-ikke-skyte-inn-litt-innslag-av-vaniljekrem-s%C3%B8tsaker-osv/#findComment-10173753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 23. august 2007 #3 Del Skrevet 23. august 2007 Regner med at du tenker ketolyse? I såfall spiser du alt for lite grønnsaker! Uansett hvor lyst du har på vaniljekesam eller annet søtt vil det hjelpe lite å bøtte på med det for å oppfylle kvota. Du må få i deg 15-20 gram karber, hovedsaklig fra grønnsaker. Fett er det også lite av i menyforslaget ditt. Endringer du bør gjøre: bytt ut halvparten av proteinet i frokost og kvelds med grønnsaker. Hent mer av fettet fra kjøtt og fisk, skalldyr er mager kost. Og karber hentet fra feks majones er ikke like gode som de fra grønnsaker. Bruk oljer. Stek i smør. Spis Cocosa. Om du deler opp dagen i fire måltider, bør halvparten av 3 av måltidene være grønnsaker eller salat. Godt: stek brokkoli, rødløk og paprika i smør og olje. Kan har til det meste av kjøtt og fisk. Stek champignin og løk sammen, kok inn med fløte (om det ikke er vektstopper for deg), nydelig til biff og annet kjøtt. Innbakte champignoner med ost: mmm! Bruk blomkål eller nepe som snacs. Ha alltid frisk salat stående. Varièr med kylling, skinke, reker, ost, tacokjøtt. Det er stor forskjell på å spise tre gram karber i form at sunne grønnsaker, og det å ete sjokolade, der sukkeret er rent raffinert sukker som gjør ingenting godt for kroppen din. Spar det søte til du er ferdig på kuren. Og om du dropper søtt (gelè og annet kunstig søtning) vil du etter få dager miste behovet før søtt fullstendig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10173494-kan-man-ikke-skyte-inn-litt-innslag-av-vaniljekrem-s%C3%B8tsaker-osv/#findComment-10174118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetøs Skrevet 23. august 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 23. august 2007 Er 250 g fett lite???? Hmm. Må få inn mer fett da. Og kjøre på med enda mer grønnsaker. Men jeg tror jeg gjør det i tillegg til kesamen. Jeg har jo litt å gå på, og dersom det skulle føre til at jeg går ned litt saktere så får det bare være. Jeg syns det er så kjekt å kose meg med det. Går jeg saktere ned av det så er det greit. Jeg har gjordt det så langt, og uten negativt resultat. :-) Hva er Cocosa? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10173494-kan-man-ikke-skyte-inn-litt-innslag-av-vaniljekrem-s%C3%B8tsaker-osv/#findComment-10174604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 23. august 2007 #5 Del Skrevet 23. august 2007 Cocosa er kokosolje. To utgaver; èn kan spises som den er, èn kan man koke og steke i. Men å spise den som den er forutsetter at man liker kokos. :-) Ikke tell/vei noe annet enn karbene. Det eneste du skal fokusere på er å oppnå riktig antall karber fra rett mat. Ikke heng deg opp i gram fett eller totalt inntak av mat i gram. Spis til du er mett, ikke mer. Om du har litt å gå på så kan du spise kesam, men vær obs på at den kan være partystopper, og ikke spar på grønnsakene for å få plass til kesam. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10173494-kan-man-ikke-skyte-inn-litt-innslag-av-vaniljekrem-s%C3%B8tsaker-osv/#findComment-10174872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetøs Skrevet 23. august 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 23. august 2007 Flott! Da blir det riktig for meg. Jeg veier og teller bare carbene, men jeg bruker programmet mat på data, så da regner programmet automatisk ut hvor mye hele måltidet veier og hvor mye fett det er i det. Kjempelettvindt det. Dermed kan jeg sørge for å få nok fett og karber osv iløpet av dagen uten å bruke tid og energi på å regne og telle og summere. Det blir litt kesam på meg (det er jo en type rømme, så den er jo egentlig litt bra), men det går ikke ut over grønnsakene. Det eneste som er litt dumt er at jeg bare spiser tre måltider hver dag. Har prøvd med fire frem til nå, men jeg rekker jo ikke bli litt sulten engang da, pluss at det liksom ikke helt går opp i forhold til middag etter gubbens arbeidstid. Da blir det bare til at jeg må stappe i meg kvelds rett før jeg hopper i seng. Nei tre måltider blir bedre. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10173494-kan-man-ikke-skyte-inn-litt-innslag-av-vaniljekrem-s%C3%B8tsaker-osv/#findComment-10176270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå