Gå til innhold

Forsinkelse i utdanningen...

MissBenz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

40 sp...blir det under ett år det? Ja da går det vel bra..Vet ikke hvordan det blir med meg..snakket med de i dag, de sa at det må vurderes. Tengte kanskje at noen her har opplevd det samme å fått stipend/lån tildelt likevel? Det virker jo som om det skal gå bra da jeg har attest fra legen på et helt skoleår...

Er litt over ett år forsinket. kanskje 70-80 ja. Er ferdig utdannet hjelpepleier, men ikke fornøyd. Begynte med påbygning i fjor men ble syk (har attest på hele skoleåret). Men har ombestemt meg i forhold til utdanning å funnet ut at jeg ikke vil gå d likevel, men barne og ungdomsarbeiderfag som jeg har begynt på nå og søkt støtte til. Så per idag er jeg litt over ett år forsinket ja, men på lånekassen sine sider står det jo at de kan gi stipend/lån utover ett år med forsinkelse hvis det var pga sykdom.... Hva tror du?

Annonse

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Ser en på hvor lenge jeg har mottatt støtte og hvor mange (eller hvor få, rettere sagt) studiepoeng jeg har, er jeg faktisk 100 poeng forsinka, men tar en hensyn til sykdom og barn er jeg bare 10 poeng forsinka, noe som skyldes at jeg trakk meg under en eksamen. Så jeg får støtte fra lånekassa for det nåværende skoleåret uten noen problem.

Annonse

Tror jeg er fosinket 15 studiepoeng eller noe. 10 fra exphil som jeg strøk på og ca 5 på sykepleien fordi jeg sluttet etter 1,5 år og poengen var litt ujevtnt fordelt.

Tenker å ta permisjon når jeg får baby på studiet mitt i utlandet og da har jeg lyst å lese meg opp til eksamen i noen fag på UIB for å ta igjen disse poengene. Har lyst til det så jeg ikke kjeder meg ihjel uten mental stimuli og for å ta igjen de poengene:-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Søkte sykestipend og fikk innvilga dette, men jeg kan ikke si noe om åssen Lånekassen ser på dette, for jeg er jo ikke forsinka utover 2 år (der 1 er pga barn), og det har derfor ingenting å si om jeg får støtte eller ikke.

Men høres ekstremt teit ut hvis det der er reglene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...