Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er vi ENDELIG i gang med regimet. Må ha en mens/blødning først siden siste mens for meg var i april...,så innsetting er nå planlagt til 17/18 oktober.

Vi har en dato og forholde oss til!!! JUHU!!!!

"Problemet" nå er at jeg allerede har tatt ut ferien min siden innsettingen egentlig skulle skje i denne tiden. Hvordan er det med sykemelding da den tiden vi er i Finland?? Vi blir jo borte fra jobb 4-5 dager siden vi må være der den dagen eggene hentes ut. Er det legen på klinikken som skriver ut sykemelding?? Vil NAV godta denne??

Er det noen kloke hoder som vet??

Fortsetter under...

Tullemor1: er det da klinikken i utlandet som har skrevet sykemld til deg, og har NAV godtatt denne uten videre??

vil-vil-vil: Alternativet mitt er og spørre fastlege/gynekolog, men jeg håper at klinikken kan skrive den, og at NAV godtar den uten mye om og men. Blir det ikke litt pes om man drar til utlandet mens man er sykemeldt her hjemme?? Tror kanskje jeg må ta en tlf til NAV i morgen...

Virker som om noen fastleger er skeptiske, mens andre f eks oppgir andre årsaker til sykemelding... Vet om flere som er avvist av NAV når de har oppgitt virkelig grunn. Vi var spente ang. min sambo siden hans jobb har veldig firkantede personalregler og en sykemelding hadde lettet mye av bekymringene.

Hei

Jeg tror ikke du kan få sykemelding fra klinikken. Fertilitetsbehandling er ikke gyldig sykemeldingsgrunn i følge NAV. Jeg er sikker på at du likevel får det fra gynokologen din. Det er litt mer forståelse der for den store belastningen dette faktisk er.

Lykke, lykke til :o)

Annonse

Tusen tusen takk:o) Jeg har rett og slett bare snakket med arb.giveren min nå. Hun vet hva vi skal gjennom, så jeg avslutter ferien min tidl enn planlagt, og dersom alt går som planlagt nå har jeg ferie mens vi er i Finland, og helt til rugedag 11. Burde passe perfekt det:o))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...