--niffi-- Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Jeg hadde siste menstruasjon 9/11, så terminen i følge alle nettsteder jeg har vært innom er 14. april. Men i dag var jeg til legen, som fant fram til termin 17. april i stedet - ikke korrigert for ultralyd, altså, det var bare utfra siste mens. Noen som har fått med seg at det er forskjellige måter å regne på eller? Tre dager fra eller til spiller jo ikke så stor rolle, men jeg skjønner ikke hvorfor det ble forskjellig. Hun satte meg til 6 uker + 3 dager, akkurat som bim.
KoBe*Lucas født 5/4-08<3 Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 heia.. tok terminkalkulator på nettsia å der står dt at æ vil har/får termin dn 10 april men helsesøstra sa *mars* :S men skal nå til legen på mandagen å ser ka De finn ut så enn så lenge så veit æ bare at æ har termin dn 10 april.. men men kem veit er nå 7uker 2 dager på vei
*Siljemor* Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Samme her.....Siste mens 8. juli, term. i følge BIM 15. april. Hos legen fikk jeg 18. april.
KoBe*Lucas født 5/4-08<3 Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 hmm såpass.. dt er nå dumt at man får så forskjellige svar men men ongen kjem nå ut før eller senere hehe,, men på mandagen skal æ nå finne ut kortid termin er:) skal hør av mæ .. siste mensen min var dn 3 juli ...
Ho mor Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Hvis man regner 40 uker og 2 dager (normalt i Norge), og mensen startet på en mandag, så skal jo termin være på en onsdag. Dere får forsøke å finregne på det. Jeg og legen har hatt samme termin begge ganger. Med nr. 1 stemte UL også med termin. Med nr.2 ble jeg flyttet fram 4 dager. Han kom 2 dager før UL termin, så den var nok riktig. Men forsøk å regn det ut selv. Skal sjekke nå hva jeg får her. Tror ikke jeg regna ut min termin her.
Ho mor Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Her fikk jeg 3.april, men det stemmer ikke med 40+2. Forsøk heller kalkulatoren her: http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period____635.aspx
--niffi-- Skrevet 26. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2007 Å, prøvde på babyverden.no, der fikk jeg termin 16. april. Jaja, det spiller vel liten rolle - bortsett fra at svangerskapskalenderet som jeg så sirlig skrev datoene inn i blir feil. Eller det blir den vel ikke, forresten, jeg er jo fortsatt 6 +6 uansett hvor mange dager det er igjen til termin.
underlig Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 På denne fikk jeg 4 april (har 7 april iflg legen og BIM) og beregnet 8 uker på vei (er 9 iflg BIM)
Ho mor Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 lijil og underlig: Når var første dato i siste mens?
Brunetta =) Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 Jeg fikk 11 april her på bim, men legen sa 10 april. Hadde siste mens den 3 juli. Tror det stemmer ganske bra på meg.
Minelis Skrevet 28. august 2007 #12 Skrevet 28. august 2007 Det er en ting jeg ikke helt skjønner. Og det er når jeg taster inn samme dato for første dag i siste mens her og på baby verden, så blir min termin på BIM 27. april, mens på BV er det 26. april. Og på BIM står det at jeg går i 6. svangerskapsuke, mens på BV står det at jeg går i 5 uke.....hva stemmer?????
mamma igjen i april Skrevet 28. august 2007 #13 Skrevet 28. august 2007 ikke lett å forstå seg på utregninga her nei..hmm... Selv har jeg fått termin 19 april her på BIM, og 18 april på babyverden... skal bli spennende å se hvilken dato jeg får hos legen...
Guri-mamma Skrevet 30. august 2007 #14 Skrevet 30. august 2007 Det er to forskjellige svangerskapslengder på bim og babyverden... Altså så blir dt en dag ekstra på bim,- og det med 6 svangerskapsuke og 5 uke er rett begge to.... Altså når du er i uke 5+1 dag går du inn i 6 svangerskapsuke helt til du kommer i uke 6+1 dag, da går du inn i 7 svangerskapsuke... Vanskelig å forklare, men håper du ble klokere:-)
værmor Skrevet 31. august 2007 #15 Skrevet 31. august 2007 OG... barnimagen sin utregning tar hensyn til hvor lange sykuser du har, mens lege og jordmor bruker "Snurra", et instrument som tar utgangspunkt i faste sykluser på 28 dager. Uansett, den terminen som kommer til å gjelde, er den som blir satt på ultralyd i uke 17-19. Dette med termin er vanskelig og litt ubegripelig for oss alle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå