Gå til innhold

Hadde gruet meg veldig til samtale om ks....

Anbefalte innlegg

Ut fra mange skrekkhistorier om folk som ikke får innvliget ks gruet jeg meg veldig til samtale om planlagt ks. Jeg har tatt haste ks første gangen og andre gangen kom ikke ungen ut og ble tatt med tang og vakuum. Jeg hadde forberedt meg å kjempe med nebb og klør for å få ks.

MEN jeg møtte på Ahus og snakket med en eldre dansk lege. Jeg sa at det IKKE blir aktuelt med en tang og vakuum fødsel til på meg. Det orker jeg ikke en gang til sa jeg. Så da var det ikke noe spørsmål. Han innvilget med en gang!! Jeg trodde ikke mitt eget hell... :o)))

Så fikk vi se junior på ultralyd igjen og alt var i orden...... Nå er det bare å ta valget om en skal ha narkose eller epidural under ks.... Jeg gruer meg til å være våken.... sukk...

Fortsetter under...

Nå ble jeg litt lettere til sinns ja:) Uff, hadde også en traumatisk fødsel med 1.mann, og det endte med tangforløsning. Skal etter planen føde på Ahus, men i disse dager venter jeg på brev fra de i emblateamet slik at jeg får time til samtale om ks... Jeg og mannen min vil kjempe for å få det gjennom, ellers bytter jeg sykehus... men må være utrolig lettende for deg og bli tatt på alvor og slippe å bruke energien din på å krangle til deg ks:) Håper jeg blir like heldig.. Hvilken uke er du i? Er 21+3, men kjenner jeg begynner å bli stressa over ikke å vite noe sikkert ennå.. Lykke, lykke til for hva enn du bestemmer deg for:)

heisann :o)

Jeg er i 29 uke. Har termin 12 november, men det blir ks da 31 oktober. Synes det var snodig med SÅ mange dager før men...de vet vel hva de gjør.

Bare hold fast ved at du nekter å føde v hjelp av tang en gang til!! Spør om de kan garantere at du slipper å få en tang fødsel... det kan de nemlig ikke gjøre... ;o) Bare si du ikke orker en slik fødsel til og at du vil ha ks... Ahus er veldig greie har jeg hørt. Jeg fikk aldri åpning, det var derfor han ble tatt med hjelpemidler... Sjansen for at jeg får større åpning nå er jo ikke stor... 18 år etter forrige gang...

Hvor bor du hen da? Hvis du ikke får svar på en stund er det fordi jeg for øyeblikket sitter på biblioteket. Har nettopp flyttet og får ikke nett før i midten av september... :)

Takk for svar:)

Ja, jeg skal være skikkelig bestemt! Har ingen planer om å føde vaginalt, får panikk bare ved tanken!! Godt å høre at det ikke trenger å være så vanskelig! Ja, litt snodig at du fikk ks så lenge før, men de vet vel hva de driver med:) For min del håper jeg at jeg også får det litt før, kjedelig å ligge på sykehuset på julaften med en 3 åring hjemme:) Uansett når vil jeg jo være lettet bare jeg får det innvilget!! Kryss fingrene for meg:) Bor forresten like ved Gardermoen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...