3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 I hva oppbevarer dere ferdig kokt vann i kjøleskapet? Er litt grønn på dette her, så jeg vet jeg spør dumt;)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Jeg hadde det på de flaskene jeg skulle bruke. Om jeg brukte 6 flasker pr dag så gjorde jeg klar 6 tåteflasker med kokt vann i kjøpeskapet.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Gjorde det samme som Sanasol og Mia gjør. Men nå har jeg begynt å ha bare 1/3 fulle flasker med vann. Så fyller jeg dem med nykokt vann til ønsket mengde. - Dersom vannet ikke var varmt nok når jeg blander pulveret, så fikk småtten vondt i magen. - Det er lett å ha det på de flaskene som du skal bruke. - Så trenger du ikke vaske/koke flasker mer enn 1 gang pr dag..
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2007 Takker for svar:) Smart å ha det på flaskene, ja... Må prøve ut dette med ferdigkokt vann i kjøleskapet. Det må jo være mye kjappere å bare helle på litt nykokt vann til rett temp enn å koke opp og kjøle ned vann for hvert måltid... Lillegutt skriker så fælt når han må vente på maten... Har dere forresten termometer til å måle temp på vannet for at vannet er varmt nok til å blande ut NAN'en med? Hvor har dere i så fall kjøpt det? Apotek?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Nei, jeg bare kom frem til at ca. 2/3 skal være kaldt og 1/3 varmt. Så det jeg gjør klar kvelden før og setter i kjøleskapet er 2/3 av full mengde på hver flaske, så bare setter jeg på vannkoker'n og fyller opp det som mangler før jeg heller i pulver og rister i vei. Nå er min over 6 mnd da, så jeg koker ikke vannet lengre, men jeg syntes det var enkelt og greit selv da jeg kokte det.
Matja Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Jeg koker opp vann hver kveld og heller rett antall ml på flasker som jeg setter rett i kjøleskapet med smokkene på. Når prinsessen skal ha mat setter jeg flasken (uten smokk) i micro i rett antall sekunder, heller i pulver, rister og ferdig! Jeg fant ut hvor mange sekunder jeg trengte når babyen ikke var sulten. Hadde kaldt vann i kjøleskapet og så prøvde jeg meg bare frem. Litt kjedelig å prøve seg frem når babyen hyler av sult... Om natten har jeg ferdigblandet melk fra sånn pakke. Før jeg legger meg heller jeg rett antall ml på flasken og setter i kjøleskapet. Når hun våkner om natten tar jeg bare ut flasken, inn i microen og ferdig!! Superenkelt Hvis du MÅ bruke termometer kan du kjøpe i vanlig butikk, tror jeg. Men gjør du det på måten over så trenger du ikke det. En kjapp måte å kjøle ned vann/melk på er å helle det i en liten panne(kjele) og sette den i vasken med rennende kaldt vann mot pannen. Fant ut av det ved en tilfeldighet;-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå