Gå til innhold

Oppbevaring av ferdig kokt vann i kjøleskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hva oppbevarer dere ferdig kokt vann i kjøleskapet? Er litt grønn på dette her, så jeg vet jeg spør dumt;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det på de flaskene jeg skulle bruke. Om jeg brukte 6 flasker pr dag så gjorde jeg klar 6 tåteflasker med kokt vann i kjøpeskapet.

Skrevet

Gjorde det samme som Sanasol og Mia gjør. Men nå har jeg begynt å ha bare 1/3 fulle flasker med vann. Så fyller jeg dem med nykokt vann til ønsket mengde. - Dersom vannet ikke var varmt nok når jeg blander pulveret, så fikk småtten vondt i magen.

- Det er lett å ha det på de flaskene som du skal bruke. - Så trenger du ikke vaske/koke flasker mer enn 1 gang pr dag..

Skrevet

Takker for svar:) Smart å ha det på flaskene, ja... Må prøve ut dette med ferdigkokt vann i kjøleskapet. Det må jo være mye kjappere å bare helle på litt nykokt vann til rett temp enn å koke opp og kjøle ned vann for hvert måltid... Lillegutt skriker så fælt når han må vente på maten...

Har dere forresten termometer til å måle temp på vannet for at vannet er varmt nok til å blande ut NAN'en med? Hvor har dere i så fall kjøpt det? Apotek?

Skrevet

Nei, jeg bare kom frem til at ca. 2/3 skal være kaldt og 1/3 varmt. Så det jeg gjør klar kvelden før og setter i kjøleskapet er 2/3 av full mengde på hver flaske, så bare setter jeg på vannkoker'n og fyller opp det som mangler før jeg heller i pulver og rister i vei.

Nå er min over 6 mnd da, så jeg koker ikke vannet lengre, men jeg syntes det var enkelt og greit selv da jeg kokte det.

Skrevet

Jeg koker opp vann hver kveld og heller rett antall ml på flasker som jeg setter rett i kjøleskapet med smokkene på. Når prinsessen skal ha mat setter jeg flasken (uten smokk) i micro i rett antall sekunder, heller i pulver, rister og ferdig! Jeg fant ut hvor mange sekunder jeg trengte når babyen ikke var sulten. Hadde kaldt vann i kjøleskapet og så prøvde jeg meg bare frem. Litt kjedelig å prøve seg frem når babyen hyler av sult... Om natten har jeg ferdigblandet melk fra sånn pakke. Før jeg legger meg heller jeg rett antall ml på flasken og setter i kjøleskapet. Når hun våkner om natten tar jeg bare ut flasken, inn i microen og ferdig!! Superenkelt :)

Hvis du MÅ bruke termometer kan du kjøpe i vanlig butikk, tror jeg. Men gjør du det på måten over så trenger du ikke det.

En kjapp måte å kjøle ned vann/melk på er å helle det i en liten panne(kjele) og sette den i vasken med rennende kaldt vann mot pannen. Fant ut av det ved en tilfeldighet;-)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...