Gå til innhold

Hormon tabletter og flerflinger?!

elrika

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har gått på hormon kur 2 måneder og er nå i uke 8!

vet at det er større sjans for å få flerlinger når en går på denne kuren,men er det noen som vet hvor stor sjans det er og er det noen her inne som har gått på hormonkur og født flerlinger?

Kan legen henvise tidligere ultralyd hvis det er mistanke til flere eller merker ikke legen /jordmora noe til det og enn må vente helt til uke 18?

håper noen kan svare...jeg er veldig spent..

Fortsetter under...

Vet ikke hva du har tatt slags kur... Pergotime eller?

Selv fikk jeg hormoner i form av sprøyter (puregon). Og da ble resultatet tvillinger. Fikk komme på ultrallyd i uke 7+4 på Medicus, der vi fikk behandling. Og da så vi veldig tydelig to fostersekker med en liten bankende "sak" i... Spennende.

Tror du må ha henvisning fra fastlegen. Eller du kan velge en privat, der du sikkert kan komme uten henvisning, men evt betale selv. Vi fikk to ultralyder på Medicus gratis, siden behandlingen vi måtte ha kostet mye. Var iallefall godt å få det avklart tidlig. På puregon stimuleres modningen av eggene, og det var fire modne (mot ett til vanlig), så vi var faktisk lettet over at det ikke ble tre. Gleder oss stort til tvillingene kommer iallefall....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...