Gå til innhold

Sykemelding etter utskrapning

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært så uheldig at den lille spiren vår sluttet å utvikle seg i uke 7. Jeg skulle nå være 11 uker på vei, men slik ble det ikke denne gange.

Jeg skal å ha utskrapning førstkommende mandag, og det jeg lurer på er om det er vanlig å få sykemelding etter en utskrapning?

Gruer meg veldig til dette!

Har svangerskaps symtomer ennå - litt kvaml, trøtt og sliten.

Skjønner at det er helt vanlig det.

Jeg setter pris på svar fra dere.

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leit å høre at du mistet. Har selv hatt MA og var på utskrapning denne uken. Tror det er vanlig med tre dagers sykemelding, men at man kan få ut uken ved behov. Skjønner at du gruer deg, det gjorde jeg også. For min del ble det en del tårer. Men så fort jeg var ferdig, så gikk det bedre. Blir ganske godt medisinert så det gjør ikke vondt. Jeg har heller ikke hatt vondt etterpå.

Ønsker deg masse lykke til

Skrevet

Takk for svar.

Må jeg selv be legen om sykemelding, eller er det automatikk i det?

Det var beroligende å høre at det gikk fint med deg og at du ikke hadde smerter etterpå.

Tårene kommer nok hos meg også, det er bare godt å kunne få gråte litt over tapte drømmer :-)

Ønsker deg også lykke til vidre.

Sender deg en varm klem.

Skrevet

Etter det jeg husker så var det sykepleier som tok i mot, som sa at hun skulle ordne sykemelding. Hvis de ikke sier noe, så er det bare å spørre. Det er jo naturlig at en ikke føler for å dra på jobb dagene etterpå.

Skrevet

Jeg fikk sykemelding da jeg hadde MA en uke. men kunne bare ringe hvis jeg trengte lengre da den gikk ut. Var godt og være hjemme da. Pleie seg litt selv og kanskje kjøpe seg en ny genser eller noe og bare sove ut og prøve og tenke positivt. Følte virklig ikke for og dra på jobb dagene etter. Og greit at blødningene hadde roet seg også. En mager trøst er at jeg ble gravid etter 1. mens da.

Skrevet

Da jeg hadde en SA ble jeg sykelmeldt i over en uke. Det er forskjellig fra person til person, men for meg var det rett å ta tiden til hjelp hjemme.

Skrevet

Jeg skulle vært 14u på vei 6.august,men ble oppdaget på ul at spiren hadde sluttet å vokse rundt u7. Fikk utskrapning samme dag og tilbud om 1u sykem av sykehuslegen. Var på kontroll hos fastlege 1u etter det og fikk sykem 2u til. Følelsene svingte veldig, så godt å være hjemme å pleie seg selv.

Skrevet

Takk til alle dere som har svart meg.

Slik ble min historie.

Søndag før jeg skulle ha utskrapning begynte kroppen min å ordne opp selv og støtte det som skulle ut. En opplevelse jeg ikke satte så stor pris på, men bedre enn utskrapning tror nå jeg.

Var på sykehuset mandag, og legen var fornøyd med at kroppen holder på å ordne opp selv. Og denne uka har jeg hatt en del blødninger, og det er ymse som kommer ut. Legen ønsket meg tilbake om en uke for å se at alt er kommet ut, og om det ikke er det er det utskrapning. Krysser fingrene for at alt er ute.....

Jeg fikk ingen sykemelding, men tok meg to dager hjemme.

Jeg hadde et enormt behov for søvn - har en liten aktiv krabat på 14 mnd. og trengte så absolutt ro og fred for meg selv. Skulle nok gjerne hatt ennå noen flere dager, men fikk meg ikke til å være hjemme.

Tror dette med sykemelding er forskjellig fra lege til lege, og jeg var så forvirret at jeg fikk meg ikke til å spørre.

Nå skal jeg prøve å roe ned og la kroppen falle til ro.

Klem

Skrevet

Jeg var i uke 11 da jeg mistet i mai. Jeg fikk en uke sykemelding. Legen ville at jeg skulle ta to uker, men jeg følte meg kjekk og oppegående så jeg nektet. Var bare så vidt jeg tok en uke hjemme. En eldre kollega av meg sa da jeg kom på jobb igjen at han syntes at jeg var for raskt tilbake, men jeg bare blåste av han. Men etter en måned fikk jeg sammenbrudd på jobb og bare gråt og gråt. Jeg gikk helt i kjelleren. Det var første gang jeg gråt etter at jeg hadde mistet. jeg hadde nok bare fortrengt de vonde følelsene og så plutselig kom alt på en gang. Så jeg vil råde deg til å ta deg god tid til å sørge og pleie deg selv. Det var mye tyngre å få det etter en mnd, tror jeg.

Lykke til videre! Stor klem fra meg.

Skrevet

Jeg var 11 uker når jeg mistet og fikk 3 dagers sykmelding

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...