Gå til innhold

Noen med brennkopp-erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, minsten her har fått et styggt svulmende sår i nesen. Utslett i ansiktet og en stor blemme på en finger som bare blir større og større...

Høres dette ut som det? Noen med erfaringerog tips? Hun er 2 år gammel...

Skrevet

Ingen som kan hjelpe en fortvilet som ikke kommer gjennom til det h...... legekontoret?

Skrevet

Eldste fikk dette i et sår inni hånda, og det spredte seg til flere steder på hånda. Han hadde det i en mnd før vi ble kvitt det :-s

Vær nøye med hygiene. Det er det gule pusset som kommer ut når blemma sprekker som smitter, så dra på apoteket og kjøp en salve (de på apoteket vet hva den heter), smør på den, og dekk til med plaster o.l så godt som mulig. Stell såret to ganger pr. dag i starten.

Viktigste er å dekke det til godt, så det ikke smitter til andre steder.

Skrevet

Huff, skal gjøre mitt beste, men dette er så vanskelig, hun er hysterisk anng. plaster o.l... Ååååh, har bare lyst til å gråte :(

Skrevet

Tusen takk for svar, var det smertefullt? Hvor lenge hadde du det?

Skrevet

Husker ikke hvor lenge jeg hadde det.. Var ikke vondt som jeg kan huske.. Men husker jeg ikke kunne gå på skolen på nesten 2 uker..

Skrevet

Her har lillegutt hatt brennkopper to ganger. Dra på apoteket å kjøp enten Bacmycin eller Brulidine salve. Begge deler er reseptfritt. Tar knekken på brennkoppene i løpet av få dager. 1 gangen vi hadde det her i huset fikk vi salve på resept, den funka ikke i det hele tatt og vi fikk hastetime hos hudlege, som da gav oss de to andre salvene.

Skrevet

Vi har prøvd det både på 2-åring og nyfødt baby.

Brulidine-salve og bandasjer var det som hjalp oss til slutt.

Rens sårene med klorhexidin, smør salve på og legg over gasbind.

Teip godt rundt kantene, men la det komme luft gjennom på midten.

På den måten hindrer du at hun klør på såret, og dermed lager nye sår andre steder. Dette må gjøres min. to ganger daglig.

Ellers må du vaske hendene dine ofte, skift håndduker hver dag, og vask klærne på 60 grader for å ta knekken på bakteriene.

Skrevet

Takk for svar dere, kom fra legen nå med antibiotika :-) Han mente at den skulle knekke det ganske kjapt og at hun kan leke med andre barn på mandag, puh

Skrevet

Vi har prøvd to runder med antibiotika. Det dempet utbruddet så sårene ble borte, men når kuren var over kom de tilbake igjen. Noen av disse bakteriene har blitt resistente.

Det eneste som fungerte var oppskriften ovenfor med smøring.

Skrevet

Sønnen min på 2,5 år får nå antibiotika for brennkopper.

Er det verste jeg har vært med på.Han fikk en på ryggen ,og i løpet av to dager var den ca 10 cm lang og 7-8 cm høy.Fikk først salve av legen , men det hjalp ikke, de spredde seg.Plutselig hadde han i panna ,på magen osv ,selv om vi hadde hatt salve på + vært utrolig nøye med hygienen.

Så bar det til legen igjen ,og fikk antibiotika ,og det gjorde undereverk.

3 dager siden han begynte på den ,og alt er tørket inn,heldigvis.

Hvis det sprer seg raskt og de blir store,tror jeg det er lurt å få antibiotika...

For noe pes, håper han aldri får det igjen.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...