Gå til innhold

For tidlig for første kontroll?


Lunagirl

Anbefalte innlegg

Skal til legen tirsdag som kommer(ikke i forb m sv.sk, timen ble bestilt lenge før eg blei gravid), er da 6 uker på vei. Er det for tidlig å ta første sv.sk.-kontroll? De andre gangene har den første vært i uke 9 og 10...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde også legetime i 7.uke som va bestilt før eg fant ut eg va gravid. Nevnte bare til legen at eg va gravid, og han ba meg bestille ny time om 3-4 uke for han ville ikke "rote" oppi livmora så tili.... Fikk ny time i begynnelsen av 12. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har nettopp bestillt time, er 6 uker, fikk neste fredag. de sa at det kanskje var litt tidlig men eg kunne bare komme inn. det er litt kjekt å se at alt er i orden. at det ikkje vokser utenfor osv.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får ikke helsekort og slikt så tidlig, jeg fikk vertfalt ikke det før i uke 11-12:)

og de kan ikke kjenne noe på deg så tidlig heller,,, men det er jo godt og gå vist man har noen spørsmål syntes jeg:)

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med meg kunne de kjenne masse på mitt første sv.skap. jeg var inne fordi jeg ikke viste hvor langt jeg var på vei. da ho kjennde på livmora mi (gu. undersøkelse) sa hun at jeg var vertfall 3måner. sa jeg fikk ul md en gang. men da var jeg bare 8 uker. å de fant hjertelyden veldi godt i uke 10.

 

de kjenner det så tidli på meg fordijeg har foroverlent livmor...d er derfor magen viser så tidli, å sambo kan kjenne d tidli også:)

andre har livmoren langt inne,å da kan d gå mange måner før man d hele tatt får mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gått til legen ved ca 5-6 uker. Har fått helsekort og meldt opp til sykehus og UL med en gang. Har tatt alle blodprøver og alt. helt naturlig det.

Skjønner ikke helt det dere sier ang dette med att man må vente til man er 11 eller mer. TULL! Gå når man føler for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var også på første kontroll i uke 6, fikk helsekort, og UL ble bestilt, så er ikke for tidlig nei..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...