Gå til innhold

Noen som har hatt temperaturøkning uten å ha hatt eggløsning? (samme som på "bli gravid")

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

På dag 17 og fremdeles (dag 31 idag) har temperaturen vært høyere (36,75-36,90) enn før dag 17 (ganske jevnt på 36,30).

Jeg har PCOS og bruker pergo, så det kan jo hende det er noe av årsaken, ikke vet jeg. Jeg har tatt tempen til samme tid hver morgen.

Blodprøven på dag 22 viste at jeg ikke hadde hatt eggløsning.

Noen med tilsvarende erfaringer? Ble litt overraska når de fortalte meg at jeg ikke har hatt el. (for det så jo sånn ut på temp.kurven)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg få se ALLE tempene dine, da kan jeg svare deg om du har hatt det eller ikke. Det kan jo være at eggløsning kom senere slik at ikke blodprøven rakk å vise det

Skrevet

Jo, du er nødt til å hatt EL. men kanskje den kom så sent at det ikke viser på blodprøven. Temp stigningen skjer på eggløsning. Det enste som kan ha skjedd er at kroppen har prøvd å sende ette egg, men ikke fått det til. men det jeg ikke vet er om det ville kommt tempstigning likvell og om blodprøven er så smart at den klarer å fange det opp.

Men ut i fra tempen så har du hatt EL, ingen tvil om det

Skrevet

Det mener jeg og. Men det er 1. syklusen jeg måler temp, så jeg har liksom ingenting å sammenligne med. Men det er ikke like lett å forklare ting når du bare snakker med sekretæren til gyn.

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente.

Jeg får ta en ny grav.test om litt.

Jeg har jo allerede begynt på novofem, som skal gi meg mensen til neste syklus. For så å begynne på trippel pergo.

Skrevet

Du har en klar skifte før EL og etter. Hadde jeg vert deg så hadde jeg latt gyn se den, så kan du vene at blodprøven viste ikke EL. Jeg tror kanskje du har hatt EL noen dager senere, da er det ikke så rart at det ikke viste på bldprøven

Skrevet

Takk for svar!

Ja, kanskje jeg må det. Men føler jeg maser litt på dem....

I tillegg har jeg bittelitt friskt blod i utfloden også, 3. dag i dag. Skjønner ingenting jeg....:o)

Skrevet

temperaturene dine ser jo veldig lovende ut da:) men dersom du har hatt EL senere er det jo vanskelig å si, så du må nok berre vente å se ja

Skrevet

Tempingen skal være veldig sikker måte å påvise el på... tempen stiger ca 1 døgn etter el... de el testene de viser bare om kroppen gjør seg klar til el, og kroppen kan prøve å ha el, men det trenger ikke nødvendigvis å skje, derfor viser ikke testene om man faktisk har el. Men temping skal være sikkert i og med tempen stiger bare hvis man har hatt el, og holder seg oppe. Det kan jo være andre grunner til temp stigning da, som alkohol, eller at man er syk, menholder den seg oppe gjennom lutealfasen har du hatt el :-) Som Tryne sier, kansje du hadde el etter blodprøven?

Skrevet

Jeg tror nok hun har hatt det. for de som har EL rundt dag 15 er det vanlig å ta blodprøven på dag 21. men jeg kan ikke det sånn som det er nå, jeg har eggløsning på dag 21 og må derfor ta blodprøven senere

Skrevet

Åååå!! Håper at jeg har hatt eggløsning! Det viser iallfall at jeg reagerer på Pergo :o)

Men jeg skjønner jo fremdeles ingenting. I dag og igår så har det kommet blod hver gang jeg er på do. De tre dagene før det og, men det var veldig lite. Er mensen i anmasj???? jeg pleier ikke å spotte sånn i flere dager... Har litt smerter der nede mer eller mindre hele tiden...

Takk for svar dere to :o)

Skrevet

En ting til Tryne_7pp og 2 SA;

Vet du hvor mange dager etter el. det er gunstig å ta blodprøve? Siden de med el. på dag 15 tar ca. på dag 21, så burde jeg ha tatt på dag 25, dersom jeg hadde el på dag 19?

Etter 1. pp med pergo hadde jeg el dag 17 el 18 ifølge eltest. Da tok jeg blodprøve på dag 22, og den viste 39. Da hadde jeg hatt el, men idellt sett skulle den prøven også vært tatt noen dager senere, og da ville jeg vel ha hatt en høyere verdi kanskje??

Skrevet

Legen din vet hva dag du skal ta blodprøven på. det som jeg husker med dine temper var at det ikke var så lett å se nøyaktig hva dag du hadde EL på, så du kan ha fått den noen dager senere enn det som står der. Jeg lurer på om du har tatt en graviditetstest. Grunnen til at jeg lurer er pga spottinga de. Jeg blødde fra uke 5-12 sist jeg var gravid. Noen ganger blødde jeg mye, andre ganger spottet jeg berre

Skrevet

jeg kikket litt på charten din å. dersom du har hatt EL på dag 19, så må jeg si at det ser virkelig lovende ut. Den er jo trifasisk, du har høye flotte temperaturer. tror jeg hadde tatt en test hadde jeg vert deg

Skrevet

Ja det hadde vært noe!!

Tror jeg må ut å kjøpe noe grav.tester til!!!

Testet jo på torsdag, men det var kanskje litt tidlig.....

Uansett kontakter jeg gyn på mandag tror jeg.

Temperaturen har jo holdt seg høy lenge nå!

Skrevet

jeg tror nok at dersom den er høy også i morgen så er du nok det. det er selvfølgelig ikke sikkert. men jeg har aldri hatt en sånn bra kurve før. den er jo PERFEKT. Løp å kjøp sier jeg berre, greit å vite om man er det eller ikke

Skrevet

Æsj altså!

I dag var temperaturen 36,67. Omtrent 0,3 ned det....

Det eneste positive er at jeg kanskje har hatt eggløsning for det, og at tanta er på vei nå.

Likevel tok jeg en el.test, en sånn billigtest. Den ble litt farget! Og jeg tenkte, dette må jeg sjekke videre. Så jeg tok en QR, men det ble blendahvit gitt.

I morgen blir det telefon til gyn. for å forklare hele greia!

Skrevet

Hmm, den siste tempen så ikkeså bra ut nei, det var dumt

Skrevet

Da kom tanta idag!

Men det positive er at jeg hadde eggløsning.

Var hos gyn i morges, og han sa at det var en fin kurve!

MEN... vi leverte sædprøve, og det var nedslående!!

Nesten ingenting, så det er jo ikke rart det ikke går.

Så nå ble vi henvist videre, for prøverør. Eneste håp nå.

Uff, jeg ble rimelig deppa da! Men nå vet vi jo hvorfor det ikke har gått hittil!

Skrevet

Så bra at dere har fått svaret. Da vet dere at dere får akkurat den hjelpen som dere trenger. Jeg vil ønske deg lykke til, å ja, kurven din var virkelig flott:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...