endelig bolle i ovnen Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Hei er det noen som kunne tenke seg å fortelle om skritt for skritt på veien til evt prøverør? Vi har prøvd på egenhånd i to år . Jeg har hatt invendig ul som påviste eggløsning. går også på pergokur og skal starte på tredje enkle kur snart...Nå skal mannen min inn til sædprøve i midten av september . Noen som vet evt når man får svar på slike prøver, og evt veien videre om dette slår dårlig ut? Hvor mye kosterer evt inseminasjoner? Må man betale alt selv eller dekkes noe ?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Her inne er vi stort sett uten mann og får ikke hjelp i Norge. Og vi betaler deretter utenlands. Kanskje forumet 'Assistert befrukting' kan komme med råd i deres situasjon ? Lykke til !
Mamma_2008? Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Hei ! Jeg har vært/er igjennom denne prosessen nå. Mannen min og jeg har prøvd å bli garvide i flere år, men ingen resultater. Vi tok kontakt med fastlegen, han sendte oss videre til spesialist på sykehus. Der tok vi en del informasjon og jeg ble sjekket gynokologisk. Jeg skulle ta blodprøve i forbindelse med mens og eggløsning.. husker ikke dagen helt.. .. denne blodprøven viste at jeg hadde eggløsning , så da måtte mannen min inn på Rikshospialet for sædprøve.. Det tok ca 14 dager før vi fikk resultat. Negativt i vårt tilfelle.. han tok en til.. samme resultat.. Dermed ble veien videre for oss sæddonor.. Før denne behandlingen ble satt i gang tok jeg Hsg røntgen av egglederne mine for å se om de var åpne.. det var de.. så dermed kan jeg insemineres.. før vi evt. går videre med prøverør. Inseminasjonen koster 1500 pr forsøk..Dette må du selv betale ++ medisiner .. når du har kommet opp til 15000 betaler vel staten resten... Håper dette hjalp... ellers har Kvinneklinikken på Rikshospitalet gode internettsider. Snartgravid. com er et godt alternativ til barnimagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå