Gå til innhold

utredning angående barnløshet -vær så snill å svar..

Anbefalte innlegg

hei slik er det ..

vi har i skrivende stund prøvd å få barn i litt over to år nå. Jeg har vært hos gynekolog og fått innvendig ul og har påvist eggløsning. har også blitt satt på pergokur. skal snart begynne tredje enkle kur... Nå skal mannen min ta sæd test i midten av september. Noen som har noen erfaringer med dette?Hvor lang tid før man bør få svar på prøvene? Evt noen som har erfaringer med veien videre?

Håper på masse svar:)

Fortsetter under...

vi venta i ca 1 uke på svar på sæd- testen...men det var pga at det var jul...kunne sikkert fått svar tidligere???

hos oss fant de "feilen" hos mannen da...så ble satt rett på venteliste for prøverør...

men alt er vel forskjellig fra lege til lege vil jeg tro...

Det tar ikke lang tid før dere får svar på sædtesten. Hvis jeg ikke husker feil tok det max 1 uke for vår del. Vi testet oss begge når det hadde gått et år uten hell. Samboeren min tok sædtest og jeg tok ulike blodprøver. Alt viste seg å være helt i orden. Siden har vi prøvd alt vi kan for å få det til å gå naturveien, men jeg har også vært som en "klegg" på gynokologen min. Mer blodprøver, innvendig ultralyd, to ganger med pergokur, og nå er utredning (kik.operasjon) - og evt. neste steg prøverør. I går var jeg og tok akupunktur i håp om at det kan hjelpe. Der ble det bekreftet at jeg hadde lite energi (i kombinasjon med stress) og dette kan være med på å blokkere/hindre graviditet. Skal til ny time til uken, og jeg satser på at dette skal gå veien. En ting er i hvert fall sikkert; ingen ting skal være uprøvd. Min tips til deg er å stå på, søk hjelp hos lege og gyn. Får du ikke den støtten du trenger, så bytt.

Lykke, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...