~La luna~ Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 man er ung og skal ha flere barn? jeg er 25 år, og fått mitt andre barn nå. Skal vel kanskje ha et barn til om noen år. Har tenkt mye på hva slags prevensjon jeg skal ha, og bestemte egentlig prøve hormonspiral. Men så sa ei venninne i dag, at det var best dersom man var litt oppi årene og ferdig med barn... ? Noen som vet? Skal selvfølgelig spørre legen når jeg skal dit, men d er en liten stund til.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Hormonspiralen kan sitte i 5 år, og er relativt dyr (ca 1300 kroner). Derfør lønner det seg jo å ha den inne litt når du først investerer i den. Jeg tror det er derfor mange som ønsker seg tette barn ikke velger denne løsningen med det første. Dersom du ønsker å vente litt med nr 3, burde h-spiralen være et godt alternativ for deg. Spiller ingen rolle at du er ung.
trultemor Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Det er dersom en ikke har født, at spiral ikke anbefales! Hadde selv hormonspiral et par år mellom mine siste barn og det fungerte utmerket. Alle sier at den er så dyr, men det er da snakk om en engangssum, og deretter er det ingen utgifter i det hele tatt. Nyere p former som p-plaster og p-ring koster etter det jeg vet ca 100 kr pr mnd, dvs ca 1200 i året. Da er jo faktisk spiralen billigere dersom du har den i mer enn et år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå