Gå til innhold

Mange skriv at MA er sjelden. Er det nokon som veit KOR sjelden? u/t


mto2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å si det sånn så begynner alle SA med en MA (det vil si at fosteret dør), men ved MA begynner du ikke å blø så det er ikke så lett å oppdage at det har gått galt. Men hvor vanlig det er vet jeg ikke. Tror ikke det er så bra å bekymre seg for dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En MA er når det ikke oppdager før eventuelt UL kontroll. I følge det siste nr av bladet Gravid,der det står om UL og slikt, ender 1% av svangerskap i MA. En MA er ikke når man har begynt å småblø litt,eller noe sånt. Det er når man ikke merker noe som helst før fosteret blir undersøkt på UL.

Så når du hører folk si: Jeg hadde en MA, begynte småblø litt..

Så er det ikke en MA. Da er det en helt eller delvis abort,som kroppen støter ifra seg embryoet helt eller delvis. I siste tilfelle,må man til utskrapning i likhet med MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å småblø litt og i min journal står det at jeg hadde en MA. Måtte til utskrapning fordi at fosteret ikke kom ut av seg selv. Det er en MA når fosteret dør innvendig, men ikke støtes ut!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kroppen min hadde ikke støtt ut noe som helst av graviditeten heller. Fosteret hadde vært dødt i ca 3 uker før jeg begynte å småblø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn var det for meg , bare at mitt foster var dødt veldig lenge. Begynte å blø i uke 16 og måtte ha innvendig UL for at de skulle finne en bitteliten prikk. Hadde MA. Man begynne nok å ble på et tidspunkt, hvis ikke ville jeg gått slik helt til uke 20, det var da jeg skulle hatt ordinær UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... Nå begynne eg å bli mektig nervøse her... Koss merke me at me har MA eller SA? Dokker skremme ganske vettet av meg... Fysste gang eg e gravid, og har ingen planer om å miste hverken på den eine eller den andre måden... =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som her skriver at dere har hatt MA og fosteret har vært dødt lenge før dere fant det ut, hadde dere fortsatt vanlige symptomer???

Merker man ikke at det er dødt?

 

Hilsen bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MA i uke 12. Fosteret hadde da vært dødt i 3 uker. Jeg fikk mistanke om at noe var galt, og bestilte privat ul. Dette pga at jeg ikke følte meg så gravid lengre. kjente heller ikke noe til livmoren min, mente jeg burde kjenne den over skambenet når jeg nærmet meg 12 uker. Har tre barn fra før, merket at følelsen ikke var riktig denne gangen.

 

Håper dette var til hjelp.

 

PS. jeg blødde i det hele tatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...