Gå til innhold

EasyWalker SKY eller Quinny Freestyle 3XL Comfort ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har selv erfaring med begge disse vognene.

Ulempene med Quinny Freestyle: tung - 18 kilo, forholdsvis smal sittedel

Ulempene med Easywalker: ikke regulerbart fotbrett, ikke vendbar sittedel, ikke håndbrems, (noen synes at det er en uting at selve sittedelen bare er i stoff; ikke noe "innsats" - kan virke litt "hengekøye"-aktig)

Fordelene med Quinny: vendbar sittedel, håndbrems, tilnærmet flat liggestilling, lang sittedel (dvs at den er lang i ryggen), regulerbart fotbrett

Fordelene med Easywalker: lett - kun 9 kg!!, kan etterjustere på håndtaket slik at det ikke blir slark i det (som det ofte kan bli på vogner med regluerbart håndtak), bred sittedel

Easywalker blir mindre enn Quinny sammenlagt og det er enklere å ta av trekket på Easywalker'n. Kan nok være en smule enklere å slå sammen også. Easywalker har nok ikke fullt så flat liggestilling som Quinny. Easywalker er ei høyere og litt mer "ruvende vogn" enn Quinny. Samtidig er babybagen til Easywalker ganske mye større en Quinny sin, og den har også en mye tykkere madrass.

Lykke til med vognvalget!:-)

Ikke kjøp Quinny vogna. Flere av butikkene her i Trondheim har de på tilbud no for å bli kvitt dem. Jeg kjøpte nesten ei men damen på Barnas Hus sa at jeg må vit hva jeg kjøper hvis det er så viktig for meg å spare litt penger. Jeg skulle egentlig kjøp den uansett hva den kostet så det var ikke bare fordi prisen da... menmen... Butikkdamen forklart at de har så forferdelig mange reklamasjoner på vogna at de har blitt eksperter på å fikse den no. Hun sa at hun gleder seg til å bli kvitt den fordi den er så usikker for barna og har hatt alt for mange problemer med ødelagt hjul og bremser. Jeg hadde da tenkt å kjøp EW Sky men hun anbefalt da TFK Twist i stedet på grunn av at den har bremse, noe som er krav til oss fordi vi bor i et nabolag med masse bakker. Vi kjøpte den på babyjungle.nl og sparte kr.3000 til og med etter toll og frakt! Lykke til! Håper det hjelper deg litt....

Glemt å si at hvis du har mulighet til å dra til Sverige så er det lik så billig det som å kjøp på babyjungle... jeg har bare ikke mulighet til å dra dit og syns det er mye lettere å få den levert til døra. Men det koster vist rundt det samme.

Easywalker er mye letter. OG den har mye større bag.Prøv å løft på en quinny og en easywalker. Da blir du overbevist. Skal jo faktisk inn og ut av bil ganske ofte.

Vi kjøpte Easywalker og er sinnsykt fornøyde. Vognen er også nominert til årets babyprodukt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...