Gå til innhold

Da ha vi vært på samtale, å jeg vil bare skrike:( TROMSØ TILHØRERE.. og alle andre..jeg trenger råd å svar!

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo var i dag på vår første forsamtale, vi gledet oss, men jeg fikk en stygg mistanke like før vi skulle inn...

Der fikk vi forklaring på hvordan alt skjedde under forsøkene. å hun gjentok det gjerne 5 ganger:S

men så kom slaget, vi får ikke komme igang før i jan/feb. fordi hun mente jeg var for ung. hvor gamle er dere som er der? jeg kjenner flere som er like gammel som meg som er i gang med forsøk, jeg er da 23 år. å vi måtte tenke oss godt om. det virket som hun ville fraråde oss å få barn:S

Sambo tar jo ting bare med ro han, han mener jeg har hast verk, kanskje kanskje ikke. men nå har jeg ventet i 4 år på at han skullepelle seg til den j.... legen bare for å sjekke seg slik at vi var sikre å ting. vi har vært prøvere i snart 5 år. kanskje jeg begynner å bli litt lei av å vente, kanskje jeg bare reagerer egoistisk nå... beklager, men jeg er bare så fortvila, vil bare skrike, har holdt meg i hele dag, er endelig kommet hjem.. skal legge meg litt på senga helt alene. . vil litt bort fra sambo, er jo ikke så mye "støtte" å få fra han da. . da han nesten tydeligvis kunne virke enig med legen.. ja jeg er og eni med at vi ER unge, men jeg vil ikke kalle meg for ung. det var MEG det gikk på. ja vi har god tid. . ja ja ja ja... off... jeg er lei de j.... ja'ene. vi dro til samtalen for komme i gang, å ikke måtte vente til jan/feb for da var jeg blitt 24 år.... ett år nærmere 25. var slik jeg fikk svaret....

HJEEEEEEEEEEELP..... er jeg bare egoistisk eller?????

dette ble vel noe rotete, men men.. håper dere uansett skjønner hva jeg vil fram til...

Hilsen frustrert og lei sæ

Fortsetter under...

Hei, skjønner at dette er kjipt.

Hadde jeg visst at du ikke var eldre, skulle jeg gitt beskjed om dette tidligere.. Tromsø er veldig strenge på alder. Jeg var akkurat fylt 24 da vi søkte, og da ringte jeg opp for å være sikker på at de tok meg inn hvis vi søkte.Og da var det bare så vidt de ville gjøre det. Gynekologen min skrev også om dette spesifisert i søknaden fordi han syntes de var så firkanta.

Og da jeg var der oppe på første forsøk (som etterhvert ble avbrutt), fikk jeg hele tiden kommentarer om hvor ung jeg var. Jeg syntes det var kjempeslitsomt, for jeg gikk jo på medisiner og alt. De hadde jo tross alt godkjent oss for forsøk.

Likevel vil jeg rose dem der oppe, for de er veldig dyktige. Og gode resultater er viktige for dem.

De 4-5 mnd virker nok som en evighet på deg nå, men du vil nok neppe komme raskere i gang et annet sted. (Men hvis du vil slippe å tenke på dette med alder er det jo mulig å søke til trondheim.)

Fytti må si det er kjempedårlig. Kan ikke fatte at de skal nekte noen pga av alder. Kunne skjønt det litt mer hvis du var 18 men herregud. Jeg ble selv 23 år i juli og har holdt på med forsøk siden Januar i Haugesund. Henvisningen ble sendt rett før jeg fylte 22.

De har aldri kommentert alderen min som noen annet enn positivt, aldri anntydet at vi måtte vente med å få barn, det har vel ikke klinikken noe med...Kjenner jeg blir så provosert. Kan ikke skjønne at det er lov med slik forskjellsbehandling.

Jeg ville tatt en tlf til Haugesund og spurt hvor lang ventetid de har og forklart hvordan ståa er. Tror bare de har ca. 3 mnd. Alternativet er jo å ta et forsøk privat mens du venter hvis dere har råd.

Jeg ønsker deg masse lykke til:-)

Klem

Jeg synes vi blir tutet ørene fulle fra legestanden om at kvinner venter for lenge med å få barn, og at det ideelle rent biologisk er å få barn tidlig i 20-åra.

Da er det jo helt snålt at de avviser deg pga alder! Og så er det liksom bare noen måneder for ung du er også! Nei og nei, dette var dårlig gjort!

Jeg viste at det var øvre aldersgrense, men ikke en nedre. folk må jo bestemme selv når de ønsker å få barn, og hvis jeg leste innlegget ditt riktig har dere vært sammen i 5 år og et stabilt forhold er jo mye viktigere enn alder. selv skal jeg inn på Ullevål i løpet av høsten. Gleder gruer meg, har litt motsatt problem enn deg jeg da. fyller 36 i høst. håper bare vi rekker å få det til før jeg er for gammel, 39 år (eller lavere hvis det var stor pågang stod det i brosjyren jeg fikk)

Men syns ikke du skal deppe for mye av å vente til januar.. ( hvis du ikke allerede har ventet veldig lenge da) Kos deg med samboeren di i mens. Det har vi gjort, mye ferie i sommer og god mat og vin (he he).

Lykke til.

Kjære Stjerneskuddet!

Kjenner meg SÅ godt igjen i det du forteller, og tro meg- jeg skjønner akkurat den fortvilelsen, frustrasjonen og det sinnet du nå kjenner på! Skikkelig slitsomt er det!

Vi var til oppstartsamtale etter å ha ventet et halvt år på timen. Og da legen ser hvor skuffet vi blir over å måtte vente ytterlige 5 måneder på å sette i gang, sier hun gang på gang at vi er da så unge, og at vi ikke må glemme at vi KAN klare alt på egen hånd også....

DET SPILLER DA INGEN ROLLE HVOR GAMMEL JEG ER!!!!!

Vi har da forsøkt like lenge og hardt som alle andre.......... Og etter år med prøving, timing og målinger, er det måte på hvor tent og klar en er for å ha sex på timen......

Hvis det er forsøk på oppmuntring de prøver på, funker det dårlig.

Og jeg er over 30......

Å, kjenner det kom ut en del frustrasjon nå, men sånn er det bare.

"Løsningen" vår har vært å stå på litt selv, mase litt, sjekke opp etc. De er sikkert DRITT lei oss på sykehuset, men det får da så bare være. Forhåpentligvis skal de slippe se oss mer om en tid;)

Så stå på, vi forstår frustrasjonen din.

Lykke til:-)

Annonse

Heia:)

Takker før alle støtte og råd:)

Jeg og sambo har vært i lag i 7 år ( i oktober ) vi har prøvet i 4 år ( 5 i jan ) på å bli gravide!

Legen sa at vi var fremdeles unge, å kunne ta tiden som kom. men hun sa også det at det var bortkastet for oss å prøve hormonkur siden mannen har dårlig sæd kvalitet og i tillegg har jeg uregelmessig mens, det vi klarte det neppe selv:( jaja.. får ta tiden til hjelp. er glad jeg takket ja til skolen og er i gang med den.. da har jeg noe annet å tenke på:)

takker:)

klem

Heisann!

Jeg g sambo var i Tromsø. I brevet vi fikk stod det at vi skulle komme til samtale OG behandling. Så vi trodde at vi bare var heldige og kansje skulle få begynne tidlig. Da vi kom maste ei utenlandsk dame om hva som skulle skje, hun tegnet og forklarte ALT til oss.

Men plutselig sa hun: Men nå er det slik at du er så ung, så vi kan dessverre ikke gjøre noe enda. Her har vi en polisi på 25 år, ingen under. Jeg ble sså sint der inne og øyene mine var full av tårer. Jeg sa til henne at det var det frekkeste jeg noen gang hadde opplevd, at hun virkelig kunne sitte der og forklare oss hva vi liksom skulle gjennom og hva det er som skjer med kroppen for deretter å si at vi ikke fikk det. Hun begynte å si 'men hva hvis dere ikke får det til noen gang, hva skjer da? Dere bør tenke mer gjennom det, tenker dere på da å adoptere, eller få donorsæd??' Jeg syntes at hun var så frekk at jeg blir sint av å i det hele tatt tenke på det. Da vi gikk ut derifra, klarte jeg ikke annet enn å gråte.

Syntes godt at de heller kunne skrevet i brevet at jeg var for ung.

Dagen etter da vi var kommet hjem, ringte jeg til min fantastiske gynekolog. Han ble utrolig sjokkert over å høre hva vi ble møtt med i Tromsø, og bad meg komme samme dag til han for å diskutere hva vi skulle gjøre videre. Da jeg kom dit handde han snakket med St. Olav i Tronheim, de hadde sagt at vi bare måtte ta noen blodprøver og at samb måtte ta en sædprøve. Så skulle vi få komme til de. Nå har vi ventet snart 3 måneder.

Vil ikke i det hele tatt si at du er egoistisk på noen måte. Hvis det er den samme dama dere møtte i Tromsø som vi møtte, så forstår jeg GODT at du blir sur, irritert og stressa av det. Du har snart ventet i 5 år, vi i ett og et halvt år. Forstår godt at du blir lei deg.

Vet det kanskje ikke er så stor trøst, men jeg sender deg en stooor klem. :) <3

heisann.

Skjønner din frustrasjon når man selv er så klar for å få barn!

Jeg opplevde dette selv på rikshospitalet for ange år siden. Var på din alder da. Måtte vente en god stund grunnet ung alder.

Da vi endelig skulle få slippe til så var forholdet slutt så det ble på is.

Nå på mine eldre dager..snart 38 har jeg ny mann og vi venter nr 1 i sammen med ivf.

Det blir nok deres tur en dag skal du se.

HEIA BEA!

Ja hun var utenlandsk, å sa akkurat det du skriver her! sku tro hun hadde pugget det! forklarte alt. og vi måtte tenke gjennom, og evt adospjon. men det verste var vel at du klarte til og med å si at vi hadde veldig lite sjangs å klare det alene siden han har før få svømmere, i tillegg de fleste er dårlige svømmere. og at jeg da hadde uregelmessig mens.

Å JEG BLIR SINT! men men, er vel ikke noe annet en å vente!

Takker utrolig mye før innlegget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...