Gå til innhold

Vondt i hodet! :(


mamma&urokråka

Anbefalte innlegg

Jeg har så utrolig mye vondt i hodet. Har hatt vondt i hodet nesten annen hver dag de to siste mnd. Tidligere da jeg har hatt vondt i hodet, har det hjulpet å drikke vann, gå en tur eller å sove, men nå prøver jeg alt og ingenting hjelper. Har ikke lyst å ta paracet, da det egentlig ikke er så gunstig for barnet.. Noen andre som har det sånn? Noen råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har også tidvis veldig vondt i hodet. Jeg må rett og slett ta det mer med ro, finne en balansegang mellom hvile og aktivitet. FØR en får vondt.Du kan ta paracet i små mengder, men unngå så langt det er forsvarlig, dvs hvis du sliter veldig er jo ikke det bra for bebisen heller...

Unn deg litt luksus og be om litt masaje og oppvartning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har det på akkurat samme måte som du beskriver. Er heilt forferdelig, intens hode verk hver dag... Kan ikke gå rundt å ta paracet hver dag heller, men idag har jeg tatt 2stk. Blir jo heilt utslitt av det også...

Lykke til :-) håper det gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du stiv i nakken og ryggen? Det kan være det som gir hodepine, det er det i alle fall hos meg. Da har det nesten ingen effekt med paracet uansett...

 

Men jeg har hørt at en del gravide får vondt i hodet pga noe med blodårene i hodet som utvider seg eller noe. Tror ikke det er mye å gjøre med det, men du kan jo spør legen din for sikkerhets skyld. Kanskje du kan få et tips der?

 

Håper det gir seg for deg, for hodepine er virkelig kjipt!

 

Er det for ille, kan du ta paracet. Det regnes som trygt, også for gravide, men det skader jo ikke å være litt restriktiv akkurat...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:)

Eg slite me migrene og får ikje ta medisinene mine pga jeg er gravid. Men har hatt en annen slags hodepine den siste mnd nesten hver dag.

Tanten min er fysioterapaut og hun foreslo at jeg skulle komme til behandling hos henne. På behandlingen maserer hun nakken og øverste del av ryggen. Trykker så hardt at jeg får lyst til å grine, men det er verdt det..;) Jeg begynte å bli bedre i hodet etter 2 behandlinger bare;D

 

Så prøv å skaff deg time til fysioterapaut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det glemte jeg å si! Min hodepine kommer som sagt av stiv nakke, og fysioterapi og riktig trening er det eneste som virker! Få henvisning fra legen din, så blir det ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...