Gå til innhold

Ct av bekkenet!! hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Noen her inne som har måttet ta ct/røntgen av bekkenet??

Jeg er 34+7 og skal inn på sykehuset når jeg er i uke 38 for å ta røntgen av bekkenet. Dette fordi de ikke er sikre på om bekkenet mitt er stort nok. Så de skal vurder om det blir fødsel eller keisersnitt.

Var på sykehuset og snakket med en overlege som forklarte oss at det etter uke 37 ikke er farlig med røntgen fordi at barnet er så godt som fullbårent. Og da tåler de en slik undersøkelse. Han mente det var mange andre hverdagslige ting som var farligere enn å ta denne undersøkelsen.

Klarer bare ikke å slå meg helt til ro med dette, syns det er så skummelt. Dt hjalp heller ikke når det stod i brevet fra sykehuset (om røntgen) at det ikke bør tas ct av bekken, mage eller rygg på gravide...

Er det noen her inn som har opplevd det samme eller har noen erfaringer??

Veldig bekymra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe???

Skrevet

Jeg tok en såkalt isotopundersøkelse da jeg var i uke 19.

det ble sprøytet inn et svakt radioaktivt stoff i blodet, deretter lå jeg i en trommel i 15 min og ble tatt bilde av... eller nyrene da ;-)

Syns de lignet mye på røntgen, men de overbeviste meg om at det var viktigere å få gjort undersøkelsen enn å ta hensyn til den bittelille sjansen for skade på fostret.

De hadde HELT SIKKERT ikke satt deg opp på røntgen i uke 38 heller, om de følte det skulle være galt på vegne av babyen.

Tror det går bra jeg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...