Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Hei! Jeg er tilbudt fast jobb fra oktober, og får i den forbindelse prøvetid i 6 mnd. Samtidig har vi prøvd å bli gravide en stund, så jeg går på hormoner og sambo har levert sædprøve. Har ikke lyst til å slutte å prøve nå som vi er så langt i prosessen. Sluttet på piller for 5 år siden. Noen som vet hva reglene er om jeg skulle bli gravid før prøvetiden er ute??? Er det grunn til å ikke gi meg videre jobb??
evie27 Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 De kan ikke nekte deg å bli gravid i prøveperioden. Det er ulovlig. Det du må tenke på er at du må ha jobbet i seks måneder før du eventuelt skal ut i fødselspermisjon for å få utbetalt penger fra arbeidsplassen. Deesuten, ansetter de kvinner i fruktbar alder er det sånt man må regne med! Lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Men om en blir sykmeldt da, og har ikke direkte jobbet i 6 mnd, men har jobb, hva skjer da?
nungo Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Da kan prøvetiden forlenges tilsvarende den perioden du har vært sykemeldt.
nungo Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Det er relativ klare regler i arbeidsmiljøloven på hva som kan være grunner til å ikke gi deg fast jobb etter endt prøvetid. Graviditet er så absolutt ikke en av dem. Fortsett du bare rolig med hormonprosessen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå