PAVEEL Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 har masse kjøttdeig å bruke opp, skal lage stoor posjon pizza snurrer. trenger tips til gode fyll.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Hmm kunne du kanskje først fortelle hvordan man lager disse snurrene?? Høres ut som en god lunsj i barnehagen:))
PAVEEL Skrevet 22. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2007 det er knallgodt!! ligner kanelsnurrer bare m pizzadeig og fyll. og seff ost da vettu:-)
endaengang Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 jeg steiker kjöttdeig og blander i poser med pizzafyll!! Jeg lager pizzahorn, for det meste...plass til mere fyll! :-)
sneipen <3 snuppa Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 vil gjerne vite hvordan dere lager disse hornene/ snurrene:9
Gjest Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Bare å legge på fyll på vanlig pizzadeig og rulle den til en pølse. Skjær i så store biter du vil ha og eventuelt ha ost på toppen. Vanskelig forklart kanskje....hehe. Forsto du ?
hüpf-kuh Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Denne oppskriften fant jeg på kokebok-debatten for ei god stund siden: Pizzasnurrer 3-4 pers 3 dl lunkent vann ½ pk. gjær 2 ss olje ½ ts salt ca. 7 dl siktet hvetemel 400 g kjøttdeig eller karbonadedeig 4 ss olje 1 stk. hakket løk 2 båt finhakket hvitløk 1 boks hakkede hermetiske tomater 2 ss tomatpuré ½ ts pepper 1 ts salt 1 ss frisk basilikum ca. 1 dl vann 5 dl revet mozzarella eller Jarlsberg Slik gjør du: 1. Lag pizzadeig. 2. Lag kjøttsaus: Brun kjøttdeigen i oljen på sterk varme i to omganger. Ha all kjøttdeigen tilbake i stekepanna. Tilsett løk, hvitløk, tomater, tomatpuré, salt, pepper og vann. 3. La sausen småkoke i ca. 10 minutter til den blir ekstra tykk. Dryss over basilikum. 4. Kjevle deigen på et stekebrett til en avlang firkant, ca. 30x50 cm. Smør kjøttsausen utover og rull sammen deigen til en pølse. 5. Skjær den i ca. 1,5 cm tykke skiver og legg dem på et stekebrett kledt med bakepapir. Dryss på ost og eventuelt litt ekstra fyll, f.eks. paprika og ananas. 6. Etterhev pizzasnurrene i ca. 10 minutter. Stek på 225 °C i ca. 15 minutter. Til 12 pers: 1 200 g kjøttdeig eller karbonadedeig 12 ss olje 3 stk. hakket løk 6 båt finhakket hvitløk 3 boks hakkede hermetiske tomater 6 ss tomatpuré 1 ½ ts pepper 3 ts salt 3 ss frisk basilikum ca. 3 dl vann 15 dl revet mozzarella eller Jarlsberg 9 dl lunkent vann 1 ½ pk. gjær 6 ss olje 1 ½ ts salt ca.2,1 kg siktet hvetemel
Chiabatta Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Jeg lager heller pizzaboller - triller ut rundstk, klemmer dem litt flate og tar fyll og ost oppå. Mye lettere.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Jeg forstod det hvertfall,skal lage pizza idag...meeen det blir snurrer istedet;)))) Stekes på samme måte som pizza eller???
___ Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Jeg liker å bruke litt grovt mel (ca 1/3) i deigen. Det blir litt sunnere og gir mer smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå