Gå til innhold

Er så engstelig... Hele tiden!

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11+0 i dag og er konstant redd! Blir snart helt utslitt. Klarer ikke å slå meg til ro med at jeg har en liten en inni magen. Det er for godt til å være sant! Var på UL 8+5 og da var alt perfekt. Etter det varte kvalmen et par ukers tid og den har nå blitt bedre. Men jeg er så redd for at noe skal skje! Har ikke hatt noen blødninger eller smerter, bare litt murringer nå og da. Magen har jeg heller ikke sett noe til enda (men den dukker jo ikke opp helt enda...). Lurer litt på om man på noen som helst måte merker hvis man har en MA? Jeg vet at jeg må skjerpe meg og ikke engste meg sånn, det er jo ikke bra det heller. Vurderer en privat UL en av de nærmeste ukene - skal på den ordinære UL'en i uke 19.

Og en annen ting; er det 12+1 man går over i andre trimester, eller hva?

Klem fra meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Har det akkurat som deg...Er også veldig engstelig for MA, og føler liksom at jeg må ha en bekreftelse med jevne mellomrom på at det lille knøttet i magen fortsatt lever. Tenker som deg at det er for godt til å være sant:) Jeg var på privat UL 12+0 for å berolige meg litt, det hjalp veldig!

Når du så hjerteaktivitet i uke 9, er det veldig liten sjanse for at noe skal gå galt ! Og murringer er bra, da vokser livmoren:-) Jeg er idag 14+5, og magen min har først poppet ut de siste dagene, så det skal du ikke bekymre deg for:)

Er du veldig bekymret får du nok en henvisning fra legen din til UL, så slipper du å betale så mye.

Det er 12+1 man går over i 2.trimester ja. Og det er jo ikke mange dagene til:-)

Lykke til videre, godt at kvalmen din er bedre!

klem

Skrevet

Hei Coma -

Takk for beroligende svar :) Det er "godt" å høre at flere har det som meg.... Og så godt at alt er bra med deg og den lille! Ja, jeg må bare slå meg til ro med at siden vi så hjerteaktivitet og alt var bra i uke 9, er det nok det nå også... Men det er litt slitsomt å ikke få den bekreftelsen på at alt er bra, liksom. Skal på 2. svangerskapskontroll til fredag hos legen min, men det er vel litt tidlig å lytte etter hjertelyd, så det spørs vel om jeg får noen bekreftelse da heller... Kanskje jeg tar en privat ul jeg og...

Holder du til i Oslo? I så fall, vet du hvor jeg kan ta privat ul, gjerne i Majorstua-området?

Klem og lykke til videre :)

Skrevet

Jeg bor i oslo ja:)

Vi var på UL hos Mette Isachsen på Aleris på Frogner, hun er fantastisk:-) Betalte 975,-

Ellers har jeg hørt mye bra om Anne Stensløkken på Balderklinikken( ligger i sentrum ved St.Olavs plass) Koster rundt 800,- tror jeg.

På Majorstua er Majorstuklinikken, men de er forferdelig dyre, rundt 1500,- tror jeg.

Kan jo være du er heldig og får høre hjertelyden på fredag, men du må ikke bli engstelig hvis dere ikke finner den da:) Det er jo tidlig...

Fikk høre hjertelyden hos legen min på mandag( 14+4), det var en herlig lyd ja:o)

Lykke til på fredag og på evt UL:-)

klem

Skrevet

Hei igjen, Coma -

Åh! Så bra at du minnet meg på fantastiske Mette Isachsen! Hadde helt glemt henne jeg! Gikk til henne for noen år siden. Da spørs det nok ikke om jeg prøver å få en time hos henne ja! Det blir litt drøyt med over 1000-lappen på Majorstuklinikken ja...

Takk for lykkeønskninger og masse lykke til selv :)

Klem

Skrevet

Hei. Jeg hører vel strengt talt ikke hjemme her lenger, men må innom å se etter deg! Husker å ha det på samme viset som deg og også vi valgte privat ultralyd i uke 12. Jeg tror faktisk også vi var til samme gynekologen på Aleris. Det var iallefall veldig betryggende og etterpå kan man ha nedtelling til ordinær ultralyd. Og uke 12 er jo litt magisk..jeg greide iallefall og slappe litt av da, og leve litt igjen.

Må bare ønske deg lykke til videre....

Skrevet

Hei Pia_29! Så koselig å høre fra deg!! Håper alt er bra med dere, og at Hennie vokser seg stor og fin :-)

Ja, jeg har brukt helgen på å tenke på om jeg skal prøve å få meg en privat UL. Har kommet frem til at jeg gjerne vil det. Det er så vondt å gå å kjenne på redselsfølelsen konstant. Klarer ikke glede meg over det som skjer. Kanskje jeg prøver å få time på Aleris!

Som sagt, håper alt er bra med dere alle! Er du på sykehuset enda?

Stor klem :-)

Skrevet

Fikk veldig lyst til å svare deg da jeg leste innlegget ditt. Da jeg ble gravid etter 2 årsprøving i fjord var jeg overlykkelig, tenk at det endelig hadde skjedd. Men så kom bekymringene, hva viss jeg mister. Da jeg var i uke 5 begynnte jeg å blø, det haldt på slik til jeg var 12 uker på vei. Jeg har aldri vert så redd i hele mitt liv, men det stoppet ikke der. Hos meg haldt det på å gå galt hele veien frem til jeg endelig fikk henne ut. Det jeg har lært av det er at det er faktisk ingen ting du kan gjøre til eller fra.

Jeg ødelagte svangerskapet mitt med å gå rundt å være redd, jeg har sagt til meg selv at dersom jeg blir gravid flere ganger må jeg prøve å slappe av, dette er det beste for babyen.

Du er nå over i de sikkre ukene, det er svært få det sjer noe med nå. Derfor vil jeg si til deg at skapp av, senk skuldrene dine. Prøv å kos deg med det lille barnet du har i magen. hadde jeg vert deg hadde jeg spurt om du ikke kunne fått en UL. Forklar situasjonen, si hvor utrolig redd du er. En UL hjeøper alltid, da får man vite at alt ser bra ut.

Lykke til vertfall, dette klarer du

Skrevet

Takk for beroligende ord, Tryne :) Var hos legen min nå, og jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro. Så langt er alt normalt og jeg skal kun slappe av og nyte at jeg er gravid!

Skrevet

Så bra at alt er bra. dette kommer til å gå kjempe fint.Lykke til videre i svangerskapet, håper jeg snart triller inn i gjen her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...