Gå til innhold

Vogn.. 4 hjul? 3 hjul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes masse 3hjuls vogner til nyfødt.

Selv anbefaler jeg alltid TFK Joggster Twist siden den er en drøm å trille, dønn stødig og har så stor hardbag og sportsdel at en ikke trenger å skille seg av med det før en selv vil.

I tilegg har den håndbrems og blir liten sammenslått.

Liker både trehjulinger og firhjulinger, men trehjulingene er lettereå trille. Firhjulingene er vel litt mer stabile og har ofte gode fjæringer, men finnes mange gode trehjulinger på markedet som også er stabile og med ok fjæring.

Velger du en med fire hjul så iallefall velg en lett en....Man blir fort lei store og tunge vogner. Ville uansett tatt meg en tur i butikken og prøvd de ulike vognene.

Om du sjekker litt på nett først vet du litt om hva som finnes, og hvilke egenskaper de ulike vognene har.

Nevner noen kjente og populære vogner som kan brukes fra nyfødt med hardbag eller softbag, men finnes maaaaange flere på markedet.....

Gode og lette firhjulinger:

Teutonia Mistral

Emmaljunga City Cross

Firhjulinger med to svinghjul foran:

Bugaboo

Emmaljunga city jet

Vendbare trehjulinger:

Bebe confort high trek

Teutonia spirit s3

Quinny freestyle comfort

Hartan skater (husker ikke modellen)

Trehjulinger som er forovervendt:

Easywalker

TFK joggster III og joggster twist

OTH urban jungle

JAne slalom

Phil and teds sport/e3

Om du kommer utenfor veikanten, går på ulendt terreng osv så er trehjulinger mer ustabile. Og de velter nok litt fortere enn en med fire hjul. Men etter min mening veier det positive opp for det negative, og når jeg er klar over at den er litt mindre stabil tar jeg hensyn til det.

Det er også stor forskjell på de ulike modellene av trehjulinger, noen er myyye mer stabile enn andre. Så tror en trehjuls vogn også kan være en sikker vogn.

MEN synes ikke barn skal trille trehjulingene nettopp pga av at de er litt mer ustabile, og ofte litt store oppslått og kan være vanskelig for barn å håndtere.

Synes også de skal bli ganske store før de er gammel nok til å trille firhjulsvogner også, mange er tunge og vanskelige å se over.

Derfor har jeg en egen trille som passepiken bruker nettopp for å unngå sånne situasjoner. HAr en liten brio sitty som er perfekt til dette bruket, og som kan kjøpes rimelig på finn.no om behovet for en sånn vogn melder seg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...