Gå til innhold

100% bhg.plass og 62% nattstilling?

Anbefalte innlegg

Var usikker på hvor stor stilling jeg skulle jobbe da vi søkte om bhg.plass. Det ble 62% stilling natt, noe som betyr at jeg jobber en uke natt, har en uke fri, jobber en helg, har en uke fri osv., osv. Har sagt ifra at jeg kan jobbe ekstra ved behov, men det er sjeldent noe ekstra ledig.

Jenta vår på 16 mnd fikk 100% bhg.plass, og har begynt der. Hun stortrives og alt går fint. Jeg har hentet henne tidligere endel dager, og hun har hatt fri en dag i uka til nå. Bare lurer på om det er nødvendig med 100% plass egentlig? Det er kanskje ikke mulig å redusere plassen heller? Og om det er mulig, er det kanskje dumt å si noe fra seg også? Er jo fint å få gjort litt hjemme, og det tar flere dager før jeg får "snudd" etter nattevaktene.

Hva burde vi gjøre? Det bunner vel litt i den berømte dårlige samvittigheten også....- Det å ha hanne i bhg. hvis jeg er hjemme. Men som sagt- hun stortrives.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10160699-100-bhgplass-og-62-nattstilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg syns du bare skal ha 100% plass jeg. Det er tøft og jobbe natt og snu døgnet pluss at man skal ta vare på hus og hjem i tilegg. Jeg har selv en 1 åring og jeg ser at han vokser veldig når han er sammen med andre unger i barnehagen. Syns du skal tenke litt på deg selv også og ta vare på deg selv. Når du har overskudd og har det bra så får ungen din også det bra. Du trenger tid alene også. Nei ikke ha dårlig samvittighet og ta en dag i ny innimellom når du føler for det der du er hjemme med ungen eller at dere to finner på noe fint sammen (gå i svømmehall eller på lekeplassen etc.) Skulle gjerne hatt det slik selv men hos meg er det bare stress..:-( Lykke til! Klem

Hvis dere har råd til det ville jeg bare fortsatt å ha 100% plass. Da har dere max fleksibilitet. Tenk på at det er lov å ha fri uten at barnet er hjemme.... Det er godt å kunne hente seg inn igjen, eller gjøre ting som ikke er så lett når barna er med....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...