Gjest Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 I natt har jeg ammet klokka 23:30, 1:30, 3:00, 5:00, 7:00 og 9:30... Sønnen min på 3 måneder hadde spist fra begge brystene og fått 1 dl MME da han la seg klokka 8. Klokka 3 vekket jeg ham etter at han hadde avsluttet og sovnet fra første bryst for å få han til å ta ett til, i håp om at han skulle sove litt lenger. Klokka 5 prøvde jeg seriøst på ale måter å få han til å sovne i stedet for å få mat, men da skrek han helt infernalsk. Han er utrolig vanskelig å få mat i på dagtid, skriker ofte så snart brystet tas fram, så jeg har begynt å ofte gi ham med en gang han våkner. Da er han mindre "motstandsdyktig". Men frykter det er det jeg betalter for om nettene? Han har lært seg at han skal ha mat når han våkner? Noen tips?
Expat Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Først og fremst, dette er standard brystvegring som du helt på egenhånd har fått funksjonelt. Altså at du klarer å få mat i barnet. Det er bra! Får barnet tenner? Samsover dere? Kan du gå inn på ammehjelpen.no, a-å, brystvegring, og så fortelle om det hjalp?
Gjest Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Takk for svar! Jeg tror ikke han får tenner, og han sover stort sett i sin egen seng, men ofte sammen med oss etter hvert. I natt la jeg han tilbake i sin seng (i samme rom) til og med måltidet kl 3, men fra kl 5 sov han i vår seng. Jeg har vært inne på ammehjelpen, og der står det mye om årsaker til brystvegring, men jeg er sannelig ikke sikker på hva som kan være grunnen. Jeg tror nok at jeg i en periode hadde lav melkeproduksjon, men med all den ammingen på nattestid i det siste, må den vel ta seg opp etterhvert? På gode økter kan han spise ganske lenge, men det er riktig at han blir frustrert hvis han tar tak og slipper fort hvis det ikke kommer fort nok. Og da går det lang tid før han er villig til å ta tak igjen. Jeg merker at det hjelper av og til hvis jeg smiler og tøyser med han og lar han ligge ved brystet med smokken i munnen slik at han etter hvert slipper den og tar tak. Men det er ikke alltid det er så enkelt å få tid til. Et av rådene er jo også å amme når han er søvnig. Dette har vart ganske lenge, så jeg håper det er et mønster som kan brytes?
Gjest Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Har du flere råd expat? eller andre? Bør jeg tilby brystet ofte, slik det står på ammehjelpen, eller er det bedre å vente ei stund mellom hver gang, for å være sikker på at han er sulten, og at brystet er fylt opp? Jeg synes generelt det er vanskelig å lese signalene hans, han kan smatte og spytte ut smokken, men vil likevel ikke ha noe. Men det er kanskje det som kjennetegner brystvegring, at de ikke vil spise selv om de er sultne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå