*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 22. august 2007 #26 Skrevet 22. august 2007 Hush little baby sang jeg for yngste når hun var baby og ikke fikk roet seg ned
yasmina Skrevet 22. august 2007 #27 Skrevet 22. august 2007 Vi synger somregel Blaamann,blaamann bukken min, Jeg er trygg hos deg og det avsluttes alltid med Kjaere Gud,jeg har det godt. Men ofte tar vi frem sangboken og saa synger vi noen ekstra istedet for aa lese. Saa da blir det gjerne de 3 foerste pluss kanskje tre til. Favorittsangen derimot er "Naar det stormer " og naar vi er hos mannens tante saa pleier de aa synge foer maten og hvis lillegutt faar velge saa velger han den selv om det ikke er en bordsang
Northernlights Skrevet 22. august 2007 Forfatter #28 Skrevet 22. august 2007 Mammaen til S&J: Har ikke hørt den sangen,gitt. Og tviler på at du har den som evt favoritt for et barn.
Motti Skrevet 22. august 2007 #29 Skrevet 22. august 2007 Synger bla: Byssan byssan bane kjerringa gjorde en hane gjorde han så at han kunne ikke gå der ho satte han måtte han stå og byssan byssan bane Litt grotesk sang egentlig tror den er fra nord-Norge, bestemor sang den for meg iallefall
St.Sunniva Skrevet 22. august 2007 #30 Skrevet 22. august 2007 Amazing Grace og bæ bæ lille lam....av disse roer hun seg med en gang, og sovner innen kort tid.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 22. august 2007 #31 Skrevet 22. august 2007 Her synger vi Vem kan segla foruten vind? Vem kan ro utan årar? Vem kan skilljas från vennen sin, utan at fella tårar Jag kan segla forutan vind Jag kan ro utan årar Men ej skilljas från vennen min, utan at fella tårar Hender jeg synger navnet hennes istedet for "vennen" da. Sikkert mye feil skrevet i teksten, men ikke så god i svensk skriftlig Hehe.... Denne tråden skal jeg kopiere, var så mye fint her.
Gjest otilie79;) Skrevet 22. august 2007 #32 Skrevet 22. august 2007 Har sunget Har ei tulle med øyne blå til alle mine 3 søte små Vi har ei tulle med øyne blå med silkehår og med ører små Og midt i fjeset en liten nese Så stor som så Så bløt som fløyel er hennes kinn og hun er deilig og tykk og trinn Med dukke hender og to små tenner I munnen sin Og tulla rusker i pappas hår og ler og vinker til dem som går Og baker kake og lar oss smake På alt hun får I baljen plasker hun kan du tro vi hører aldri hun skriker no Nei jammen skulle du se vår tulle Hvor hun er gooooo:o) eller Blomster små Gule blå Titter opp av marken nå Vinker til Minsta lill For hun er så snill:) Noen som forresten har teksten til "Da lykkeliten kom til værden"?
*Rutletutt* Skrevet 22. august 2007 #34 Skrevet 22. august 2007 Her varierer det litt - Bæ bæ lille lam og trollmor er alltid favoritter - ellers denne; "sulle lulle bane mor ho hadde ein hane hanen var så at han kunne ikke gå der ho sette han måtte han stå det var ein toskot hane sulle lulle bane" Pappa som sang den til meg da jeg var liten;o)
firemerkersmør Skrevet 22. august 2007 #35 Skrevet 22. august 2007 So ro lille mann. Trodde ikke jeg var så orginal nei. Den synger vi alltid til slutt, gjort siden han var baby
MiniMe&Dr.Evil Skrevet 22. august 2007 #36 Skrevet 22. august 2007 "Handens fem fingrar" av Lisa Nilsson. Går som følger: Jag känner dig, jag känner dig så väl. Dina fasor, dina våndor finns också i min själ. Du är mitt kött och blod. Det bär ett dyrbart namn, det är min kärlek utan villkor. Jag gör vad jag kan. Så stor och stark på dagen, men så liten mitt i natten, när ingen ser, när ingen vet, kommer gråten mitt i skrattet. Fem fingrar ska skydda dig. Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen. Ett är hopp och ett är tro. Handens fem fingrar vaggar dig till ro. Hmmm... Stort är mörkret nu. Månen är itu, men det är natten som gör dagen ljus och mitt ljus är du. På denna jorderund, finns här ingen annan som kan ge mig sån förtvivlan Och som är lika sann. Du blir rädd för dina skuggor, alla hot som aldrig når dig. jag ska sjunga dig ett löfte, och jag vet att du förstår mig. Fem fingrar ska skydda dig. Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen. Ett är hopp och ett är tro. Handens fem fingrar vaggar dig till ro. Om du tänker dig den skogsväg, vi vandrar ibland, vik ved stigen ner till vattnet. Din hand är i min hand. Sejs at långt där ner i djupet, på botten av den sjön, finns en silverskatt som glimmar, den är din inatt. Så slumra in och dröm. Fem fingrar ska skydda dig. Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen. Ett är hopp och ett är tro. Handens fem fingrar vaggar dig till ro. Handens fem fingrar vaggar dig till ro.
guttejente Skrevet 22. august 2007 #37 Skrevet 22. august 2007 Jeg må alltid synge en sang de fikk høre av min pappa, så da måtte jeg lære den. Er en gammel sang som min bestemor sang for sine barn. Sånn er den: Reven labba på stredet, lydde på lamma lede tit du stilt du litle lam, snart skal du i mine vam nei, nei seie kua, ho gjorde både trampa og trua me skal henga reven så høgt oppi et tre og rompå ska didla av og te, om kveldane.
Synnøve_Solbakken Skrevet 22. august 2007 #38 Skrevet 22. august 2007 Han får ikke sove før han har hørt Kjære Gud (vi er ikke kristne) Pleier å slenge på So ro, lille mann. Pappaen synger Trollmor hvis jeg ikke er hjemme.
Northernlights Skrevet 22. august 2007 Forfatter #39 Skrevet 22. august 2007 Synger kjaere Gud vi ogsaa, men den er i tillegg til favoritten =) Synger som regel en 4-5 sanger for han hver kveld....
Gjest Skrevet 22. august 2007 #40 Skrevet 22. august 2007 Otilie79: Her fant jeg blant annet teksten til "Lykkeliten": http://home.online.no/~groennsl/barnesanger.htm
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 22. august 2007 #41 Skrevet 22. august 2007 Her i huset har vi hver vår sang til henne: jeg synger so ro til henne mens sambo synger trollmor
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. august 2007 #42 Skrevet 22. august 2007 Trollemor, So ro og faktisk "du skal få en dag i mårå" - som jeg selvsagt bare kan deler av teksten på så det blir endel nynning ;oDDD
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. august 2007 #43 Skrevet 22. august 2007 Hun over som nevnte "handens fem fingrar" minnet meg på at jeg også elsker den sangen - hørte den på cd lenge før jeg traff gubben og tenkte at "den skal jeg synge når jeg blir mamma", men glemt det helt til nå ) Takk for tips!!
titt tei :) Skrevet 22. august 2007 #45 Skrevet 22. august 2007 Vi synger kjære Gud, hvis jeg glømmer det kommer hun ut og henter meg og sier at vi har glømt kjære Gud,så den må synges:)
Odine! Skrevet 22. august 2007 #46 Skrevet 22. august 2007 "Kjære Gud jeg har det godt" ... men i dag holdt hun for ørene mens jeg sang...
Gjest Skrevet 22. august 2007 #47 Skrevet 22. august 2007 Malvina Reynolds 1. Little boxes on the hillside, Little boxes made of ticky-tacky, Little boxes, little boxes, Little boxes, all the same. There's a green one and a pink one And a blue one and a yellow one And they're all made out of ticky-tacky And they all look just the same. 2. And the people in the houses All go to the university, And they all get put in boxes, Little boxes, all the same. And there's doctors and there's lawyers And business executives, And they're all made out of ticky-tacky And they all look just the same. 3. And they all play on the golf-course, And drink their Martini dry, And they all have pretty children, And the children go to school. And the children go to summer camp And then to the university, And they all get put in boxes And they all come out the same. 4. And the boys go into business, And marry, and raise a family, And they all get put in boxes, Little boxes, all the same. There's a green one and a pink one And a blue one and a yellow one And they're all made out of ticky-tacky And they all look just the same.
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 22. august 2007 #48 Skrevet 22. august 2007 Vi synger "kjære Gud jeg har det godt". Han er veldig glad i å synge selv, så mange ganger synger han med, det er så fantastisk å høre ¨på han synger av full hals:)
martina85-jentebaby;) Skrevet 22. august 2007 #49 Skrevet 22. august 2007 Jeg synger: -har ei tulle med øyne blå (text over) -hvem kan segla -trollmors vise -og favoritten er SULLA MEG LITT DU MAMMA MI... ,)
Manhattan skyline Skrevet 22. august 2007 #50 Skrevet 22. august 2007 Jeg synger Nocturne av Evert Taube: Sov på min arm! Natten gömmer under sin vinge din blossande kind. Lycklig och varm snart du drömmer flyr mig i drömmen som våg flyr vind. Fångas igen. Flämtar. Strider. Vill inte. Vill. Och blir åter kysst. Slumra min vän! Natten skrider. Kärleken vaktar dig ömt och tyst. Sov på min arm! Månens skära lyftes ur lundarnas skugga skyggt och på din barm o min kära täljer dess återglans timmarnas flykt. Helig den frid hjärtat hyser mitt i den virvlande blodströmmens larm! Slut är din strid. Månen lyser. Vårnattsvind svalkar dig. Sov på min arm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå