Gå til innhold

Trehjulinger der barnet sitter forover i sportsdelen...

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe TFK eller Easywalker, men de sa på butikken at når barnet er ferdig med bag- vogna, så er de egentlig for små til å sitte foroverlent i sportsvogna. De burde egentlig ikke gjøre dette før de var ca ett år sa de. Hvis dette stemmer, så passe jo egentlig ikke vogna fra barnet er 6 mnd til barnet er 1år.

Stemmer dette? Noen som har erfaring?

Fortsetter under...

Lillegutt har sittet forovervendt fra han var 5 måneder. Har ikke vært noe problem her iallfall. Setter jeg han i en handlevogn er det ikke tvil om hvilken vei han vil sitte, han vrir seg framover for å se mest mulig.

Tror det blir til hva de er vant til jeg.

Noen barn synes det er helt ok å sitte forovervendt fra 6 mnd, mens andre ikke synes noe om det. Veldig individuelt. Og etter min mening mister man mye kontakt med barnet ved å ha dem forovervendt.

Gutten min likte IKKE å sitte forovervendt dahan var 6 mnd, men da vi prøvde igjen ved 10 mnd alder synes han det var kjempestas å følge med på alt rundt seg. Så jeg ville ikke anbefale en sånn vogn før barnet nærmer seg året.

Vi hadde heldigvis en kombivogn i tillegg så jeg brukte den fram til han var ti mnd, hadde den som sovevogn og brukte den i anledninger der jeg syntes det var greit å ha ham mot meg. Sånn kommer jeg til å gjøre med mini også.

Vet at mange har gode erfaringer med forovervendte trehjulinger, men det er jo umulig å vite sikkert før man er i situasjonen.

Min anbefaling er å enten kjøpe en (evt. brukt) bag/duovogn til å ha fram til barnet nærmer seg året eller kjøpe en trehjuling som kan vendes begge veier. Om du synes de blir for trange eller tunge kan du jo bare selge og kjøpe en kun forovervendt når barnet er gammelt nok.

Bebe confort high trek er en super trehjuling med stor babybag, den har vendbar sittedel og veier alikevel kun 8-9 kg. Minuset er at den er litt dyr og at sittedelen er litt liten.

Teutonia spirit s3 med fashionbag er også fine vogner, hørt mye bra om dem. Minuset er vel at den er litt tung.

Je har TFK joggster III vogn. da datteren min var 7 mnd ville hun ikke liggei bag lenger, selv om den var stor nok en stund til. Vi flyttet henne da over i sportsdelen. Hun elsket det. Vi lt henne ikke sitte opp ås mye, men hun lå med bare ett trinn oppe. Vi har ikke fått henne inn i vogn som er vendt mot meg etter det.

Vi skal nå ha en til, og skal kjøpe samme vogn en gang til. Uten tvil.

Vil bare si ogsåat alle er så opphengt i TFK twist her, syntes selv at Joggster med det separate svingbare hjulet er bedre. samme fordel med svingbart hjul, men mye stødigere, pluss at man kan bytte til det ikke svingbare litt større hjulet om man skal på tur etc.

Min sønn likte ikke å sitte fremovervendt før han var drøyt året. Vi hadde heldigvis en trehjuling der vi kunne snu sittedelen (nettopp fordi vi tenkte at dette kunne bli et problem) derfor kunne vi bare snu den når han var klar for det:-) Veldig lettvint! Vi merket det spesielt godt når han skulle sove mens vi var ute og gikk turer, han ble urolig og skrek hvis han ikke så den som trilla vogna. Men dette er jo selvfølgelig veldig individuelt og varierer fra unge til unge! Lykke til med vognvalget:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...