Gå til innhold

HVORFOR???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal man ikke spise mindre enn 15 g karbo, og hvorfor skal man spise så mye fett? Dersom kroppen skal forbrenne fett, er det ikke sånn at den bør forbrenne reservene istedet for å bruke resursene på å brenne nytt fett?

Jeg skjønner at kroppen skal brenne fett med fett, men jeg skjønner ikke hvordan? Hvorfor?? Hæææ?????

(ja jeg er blond...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel fordi det er forholdet mellom karbohydrater/fett som er essensielt.. Du må finne ut hvilken mengde som passer for deg, når du har nådd den vekten du ønsker - for å opprettholde en normalvekt (for deg).

Kroppen bruker i utgangspunktet karbohydrater som "bensin" det er i stor grad fra karbohydratene kroppen får energi. Når man kutter ned så drastisk på karbohydratene som til bare 15 g pr dag, så begynner kroppen automatisk å bruke fett (fettreservene i kroppen) som energikilde ("bensin"); du forbrenner fett når du tilfører lite karbohydrater.

I tillegg er forholdet mellom fett/karbohydrater i kosten viktig. Grunnen til at man blir overvektig er i stor grad for mye karbohydrater SAMMEN med for mye fett. Når man kutter i karbohydratene er det imidlertid nødvendig med en viss tilførsel av fett, ellers går kroppen i "dvale". Den kan ikke leve på KUN proteiner. Når man har nådd den vekten man ønsker, skal man gradvis øke karbohydratmengden, men da skal man passe på å ikke spise like mye fett igjen. Man må finne en balanse mellom fett og karbohydraters om gjør det enkelt å holde vekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...