Nina76. Skrevet 21. august 2007 #1 Del Skrevet 21. august 2007 Hvorfor skal man ikke spise mindre enn 15 g karbo, og hvorfor skal man spise så mye fett? Dersom kroppen skal forbrenne fett, er det ikke sånn at den bør forbrenne reservene istedet for å bruke resursene på å brenne nytt fett? Jeg skjønner at kroppen skal brenne fett med fett, men jeg skjønner ikke hvordan? Hvorfor?? Hæææ????? (ja jeg er blond...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10157773-hvorfor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. august 2007 #2 Del Skrevet 22. august 2007 Det er vel fordi det er forholdet mellom karbohydrater/fett som er essensielt.. Du må finne ut hvilken mengde som passer for deg, når du har nådd den vekten du ønsker - for å opprettholde en normalvekt (for deg). Kroppen bruker i utgangspunktet karbohydrater som "bensin" det er i stor grad fra karbohydratene kroppen får energi. Når man kutter ned så drastisk på karbohydratene som til bare 15 g pr dag, så begynner kroppen automatisk å bruke fett (fettreservene i kroppen) som energikilde ("bensin"); du forbrenner fett når du tilfører lite karbohydrater. I tillegg er forholdet mellom fett/karbohydrater i kosten viktig. Grunnen til at man blir overvektig er i stor grad for mye karbohydrater SAMMEN med for mye fett. Når man kutter i karbohydratene er det imidlertid nødvendig med en viss tilførsel av fett, ellers går kroppen i "dvale". Den kan ikke leve på KUN proteiner. Når man har nådd den vekten man ønsker, skal man gradvis øke karbohydratmengden, men da skal man passe på å ikke spise like mye fett igjen. Man må finne en balanse mellom fett og karbohydraters om gjør det enkelt å holde vekten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10157773-hvorfor/#findComment-10159993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå