Gå til innhold

hjerteaktivitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

når hjerte aktivitet er påvist i uke 10-11, da er det vel liten sjans for at det er noe galt, eller at man skal ha en SA/MA??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For hver uke som går med påvist hjerteaktivitet, synker sjansen for at det går galt. Men samtidig så kan det jo skje for den som mister i uke 15, har jo hatt ett levende foster i magen i 13 uker... Slik er livet, man får ingen garantier.

Skrevet

Ser man hjertet slå etter uke 8, er det 95% sjanse for at alt er i orden og vil gå bra!

Det sa gynekologen min.

Jo lenger du har kommet, jo bedre er sjansene.

Skrevet

Hva hvis man har sett hjertet slå tidlig i uke 7? Er det mindre sjanse for SA/MA da også?

Skrevet

Ja, men ikke fullt så mye. Det beste er etter uke 8. Da er de fleste vitale organer dannet (syns jeg å huske), så det er ikke like farlig lenger. Uke 7 er vel en av de siste "farlige" ukene, selv om det jo for de fleste går bra!

Det er ikke mer enn 15-20% av svangerskapene som ender i abort, det betyr jo at for de aller fleste, altså over 4 av 5, så går det helt fint!

er lett å få inntrykk av at alt bare går galt når man er her på 1.tri, men sånn er det altså ikke:)

Skrevet

jeg har jo ikke sett fosteret eller at hjerte slo, jeg bare hørte det... men det har vel kanskje ikke så mye å si???... begynner også å bli mer og mer kvalm selv om jeg er i uke 11...jeg bør vel ikke være redd da??

Skrevet

det er ogås i uke 8 att morkaka tar over bebisen og det er her mange mister!

det skal liksom sitte som en kontakt i ett støpsel på første forsøk:)

jeg har mistet en del ganger i denne prossessen og fikk hormoner for att det skulle gå bra denne ganga:)

Skrevet

det er det samme om du hører det eller ser det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...