Gå til innhold

Juli: Har noen av juli-barna sluttet med bleie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han går aller helst uten bleie på dagen og holder seg stort sett tørr. Men jeg stoler (dessverre) ikke på at han sier ifra om vi er ute på tur så da bruker vi bleie. Han vil også ha bleie om han skal mer enn tisse. Men han henter bleie selv og får de NESTEN helt på selv også.

Har igrunn ikke regna med at han er helt tørr før til sommern igjen om han følger sine søsken i utvikling.

Ho har ikke sluttet med bleie, men er blitt intr i toalett og hva som foregår der. Sitter på toa flere ganger daglig og av og til kommer det noe, men mest er det bare for syns skyld =) Det skal nevnes at ho aldri har sittet på potte da..

Barnehagen rapporterer at ho ofte vil sitte på toa der, og jeg regner med det er siden ho ser hva de "store" barna gjør.

• 3 uker senere...

min bruker bleie fortsatt.men er på do flere ganger daglig,sjelden d kommer noe men syns han er flink og roser han... han har alldrig brukt potte da..vi prøvde uten bleie i sommer når d var fint vær,men endte me litt uhell ja.. er ikke alltid han er klar over når han tisser..men kansje til neste sommer:)

oi, trodde det var veldig tidlig... venninna hennes slutta i sommer og hun er 8 mnd eldre, og fått inntrykk av at det er tidlig.

Synes ikke det er så lenge siden My her ble bevisst på at hun gjør noe i den bleia engang. Spør etter potta, men det er for sent. Men bare at interessen er der synes vi er bra siden hun bare hylte da vi skulle prøve den før! Tenker meg at vi fortsetter som nå og skal prøve den når hun vil, så går det nok bra til slutt:)

• 2 måneder senere...

Annonse

er det flere som har sluttet nå da? Her vil hun overhodet ikke prøve, så da vil vi ikke presse. håper på neste sommer. lettere om sommeren inbiller jeg meg. når de kan gå uten bleie, og det ikke er masse dresser og strømpebukser og styr som må av for å rekke potta/do...

Mini har ikke det enda, men i går tisset hun et par dråper på do. Og det er første gang!

Prøver først og fremst å oppmuntre henne til å si ifra før hun skal bæsje slik at hun kan få gjøre det på do - hun vil nemlig ofte sitte på do etter at hun har bæsja!

Så vi får se. Regner med at neste sommer er et godt tidspunkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...