Gå til innhold

Dere som har barn med ADHD...............

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvor mange av dere har det selv. Lurer litt på arveligheten her.

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 1 barn med diagnosen adhd og 2 barn som skal utredes. Jeg har ikke adhd selv.

Skrevet

joikabolla....jeg bare må spørre: Hvordan klarer du å håndtere alt dette da? Jeg har ei turboturbojente i hus, som selvfølgelig ennå er alt for ung til noe utredning, men jeg har en stor misstanke, og til tider synes jeg livet bare er kaos......

og du har 1,2 eller kanskje 3 små gull med adhd..? gi meg gjerne noen tips...

jeg er ikke HI

Skrevet

Den største utfordringen er å holde hode over vann og ikke ta alt så høytidlig. Unga er viktigst, vi forhandler, krangler og sloss for å holde ut sammen.

men det er mye godt i adhd barn på lik linje med alle andre, men dem trenger hjelp til å få det frem.

Minsten har diagnose infantil autisme og en hjerneskade, så hans adhd er jo ingenting.

Hurra for ritalin som fungerer og et fantastisk godt nettverk.

Hvor gammel er turbosnuppa di da, minsten blir 3 i oktober.

Skrevet

du virker som et fantastisk menneske ;)

turbosnuppa er 15 mnd, og akkurat for tiden synes jeg hver dag er en prøvelse........

HI

Skrevet

huff, selvfølgelig ikke HI ........

Skrevet

Jeg har det selv og mine to sønner. Arvligheten gjennom tvilling studier gir et snitt på 77%. Det betyr slett ikke at barnet arver det fra foreldrene.

Kun 25% har det fra foreldrene. 52% fra besteforeldre oldeforeldre osv.

Hvis et barn har ADHD er det en sansylighet på 25% at en av foreldrene har det. Men har en av foreldrene det selv er det en sansynlighet på 57% i følge bidermann studien at barnet vil få det 29% om det blir en jente eller 88% hvis det blir en gutt. Begge mine sønner har det min kone har det ikke.

Skrevet

15 mnd ja, det er jo turboalderens begynnelse ;o)

Kose dere masse da, blir jo så fort store disse små.

Jeg er bare ei vanlig, grå, kjedelig kjærring som tar en dag av gangen, kunnskap vokser med erfaring, og dette får jeg jo gratis av alle 3 gutta. Så jeg er langt i fra noe fantastisk vesen. Jeg blir sliten og trøtt og lei som alle andre, dødlig er jeg også :o)

Skrevet

Turboalderens begynnelse? Synes det har vart i 15 mnd nå...!!!

Grå,kjedelig kjerring har jeg inga tro på...,men dødelig....ja, det er vi vel alle ;.-)

Skrevet

Min eldste med adhd er snart 10 år og ja, det er nok bare begynnelsen ;o)

Om et snøtt år kommer trassalderen og da blir det andre boller, og den varer livet ut i alle faser :-)

Men vi alle overlever.

Skrevet

Av mine 4 er to utredet og har fått diagnosen ADHD, de to yngste er ikke gamle nok til utredning ennå...........................

Jeg skal utredes...................

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har ikke ADHD, men er store muligheter for at mannen min har det.

Har selv ei jente med ADHD har ikke merket noe på di 2 minste enda.

Har også 4 søsken med diagnosen + mamma og min tante.

Skrevet

Hei.

er ny her i forumet, og ble glad da jeg så at her var en side om ADHD.

Jeg har selv diagnosen, fikk den dfa jeg var 36 år og faren til mine barn har også diagnosen, resultatet er at begge barna våre også har fått diagnosen.

Det er dokumentert at har en av foreldrene adhd så er sjansen 50 % for at barnet får det også. Har begge diagnosen så er sjansen 80- 100% for at også barna får det.

Jeg jobber som likemann i ADHD foreningen, og tar imot tlf. fra foreldre som ønsker støtte eller veiledning i forhold til det å ha barn med adhd.

i tillegg til at jeg reiser rundt å holder foredrag om temaet : Jenter / Kvinner ADHD. Driver også en samtalegruppe for foreldre som har barn med diagnosen.

MVH. Sissel Bygnes Dyrland

Skrevet

Min eldste gutt har ADHD men ingen på min side eller far sin side har ADHD (som vi vet da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...