lillesprelle Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Vesla på litt over 3 mnd har på nytt fått brystvegring på det ene brystet. Samtidig tror jeg at jeg har hatt/har økedøgn. Hun har også tidligere hatt vegring for dette brystet men det har forholdsvis fort gått over/mildnet i formen. Tidligere har hun godtatt brystet i tvillingstilling, men nå kan jeg ikke lure det i henne på denne måten, blir bare hyling og hun snur seg bort. For ikke å miste melken helt burde jeg pumpe meg, men får ikke igang utdrivningen skikkelig med pumpen. Klarte å pumpe 60 ml i formiddag da jeg hadde skikkelig spreng. I går skulle jeg også pumpe, men klarte ikke dekke bunnen på flasken en gang... uff, er så lei nå! trenger virkelig å høre at det kommer til å gå over... snufs, ble visst skikkelig syteinnlegg dette her... Er visst alltid noe pes med denne ammingen...
Expat Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Hvis hun allikevel vegrer venstrepuppen, hva med å sette pumpa på den når hun får den høyre? Da får du gratis utdriving.
lillesprelle Skrevet 21. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2007 Ja, forsøkte dette i går, og det kom bra utdrivning. Men hun ble så urolig ved brystet da, og jeg vil ikke forstyrre henne når jeg ar fått henne til å spise der. er litt redd for at jeg kan "skape" vegring på dette brystet også. (hvis det går ann)
Expat Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Forstår du er lei. Bor du et sted det er ammehjelper? Kan du ringe og be om å få komme på hjemmebesøk?
Krimp Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 ammeproblemer er ikke noe særlig. lillegutt nekta å ta høyrepuppen en lang stund. i begynnelsen funka det å legge han i tvillingstilling. når ikke det funka lenger la jeg meg sidelengs på min høyre side i senga med ungen "opp ned" , altså på sin høyreside med føttene mot hodet mitt og hodet ned mot magen. Det kan virke litt rart i begynnelsen, men for meg var det det som skulle til. og etter en stund tok han puppen på vanlig vis. jeg håper det går bedre med deg!
Krimp Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 jeg tror også det kan være lurt å snakke med en ammehjelper. ev ammepoliklinikk, hvis det er en der du bor
lillesprelle Skrevet 22. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2007 Takk for alle svar:) Har tidliger vært i kontakt m ammehjelpen, tar nok kontakt med hun samme igjen. Hvis ikke det hjelper ringer jeg poliklinikken på kk. En liten ny vri fra i går ettermiddag er at hun også tuller seg litt ved andre brystet nå, men har etter mange forsøk og mye kos og avledning klart å få henne til å die fra begge bryst i dag. Hun sover nå, og neste måltid skal jeg prøve å gi med en gang hun våkner... Har prøvd å amme henne liggende, men hun nekter det. Kanskje jeg skal prøve å legge henne "opp ned"ja, takk for tips;)
lillesprelle Skrevet 22. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2007 fikk mensen for noen uker siden. kan forresten være rett før den kom at hun begynte å tulle seg første gang. Tette melkeganger? melken kommer i allefall rennende når utdrivningen er i gang. Kan de være tett for det om?
Expat Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Kan være mensen da. Forsøk å ta en stor runde med hvitløk i middagen i dag, det hender at barnet drikker ekstra villig da (nei det gir ikke vondt i magen).
lillesprelle Skrevet 22. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2007 Ble en plutslig endring i middagsplanene her i gården, men vet ikke om det er det. Hun suger for såvidt greit nok når hun først er satt i gang. Men for å se på den lyse siden, synes det egentlig har gått fint i dag, til tross for problemer på begge bryst. Hun er litt uvillig til å amme, men vi har tatt tiden til hjelp og heller kost litt for så å prøve bryst igjen. Har fått tilbake troen på at dette går, satser på at alt er tilbake til normalen om et par dager...(!?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå