Gå til innhold

Gemmine 77 og lillegutt, kan du se hit litt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ble konisert i feb i år. Fikk beskjed om at de var usikre på om de fikk fjernet alt og om rennene var frie. Var på en etterkontroll i mai som viste at prøven var helt fin igjen. Skal til ny kontroll igjen i sep.

Vi prøver å bli gravide og mistet nå nettopp i en sa. Vet du om dette kan ha noe å si da jeg har blitt konsiert... Hva er sjansen for at jeg får grove celleforandringer igjen?? Er så lei....

Tusen takk for svar :o)

Fortsetter under...

Hei Baby 08?6PP 1. SA,

Så trist å høre om SA'en din. Håper du blir gravid igjen fort!

Tok de en HPV prøve av deg nå på etterkontrollen? At du har normale celler nå er kjempefint, og hvis du i tillegg har negativ HPV test trenger du absolutt ikke å bekymre deg noe mer om du er i fast forhold. For at du i det hele tatt skal få grove celleforandringer igjen må du fortsatt ha viruset i kroppen, og selv ikke med viruset fortsatt i kroppen trenger du å utvikle celleforandringer. Noen må faktisk koniseres 2 ganger for å få alt, men virker jo som alt har normalisert seg hos deg. Sjekk om du tok HPV test, og gjorde de ikke det så spør etter det neste gang du er på kontroll. Det er strenge kriterier for HPV testing, men at du har hatt celleforendringer gjør at du kan få tatt en test.

Når det gjelder graviditet, så skal ikke det at du har blitt konisert ha noe å si. Det eneste som koniseringen kan virke inn på er at hvis du har tatt et stort område av livmorhalsen så kan det hende du trenger å stifte igjen livmorhalsen for å unngå tidlig fødsel. Men det skal ikke ha forårsaket SA'en din, da det er tyngden av barnet som gjør at livmorhalsen kan åpne seg raskere etter konisering. Men det er sjeldent de trenger å gjøre noe i det hele tatt selv om en kvinne er konisert.

Syns ikke du skal bekymre deg i det hele tatt. Det tar rundt 10-15 år å utvikle livmorhalskreft fra tidlige celleforandringer, og er man på kontroller regelmessig så blir det behandlet lenge før man når det stadiet. Hos deg kan det virke som du er kvitt hele viruset og at alt er normalt!

Lykke til med baby-laging! :-)

Tusen tusen takk skal du ha. Setter veldig stor pris på at du har skrevet et så omfattende og informativt svar til meg, STOR klem til deg.

Tror ikke de tok en HPV test, så får be om dette i sep, og krysse fingrene for at den celleprøven er fin også

Hilsen Line

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...